Наличнo като седан с 4 и 5 врати и комби, разработено специално за Европа, новото Mondeo предлага изискан дизайн, върхови рафинираност, качество на изработката и технологии, вкл. адаптивни LED фарове, надуваеми задни колани, мултиконтурни седалки и много други забележителни характеристики.
„Новото Mondeo е най-технологичният модел на Ford, представян някога в Европа“, заяви Улрих Кьостерс, директор автомобили във Ford-Европа. „Технологии като Асистентa за превенция на сблъсъци и засичане на пешеходци осигуряват безопасност и сигурност за водачите в натоварения трафик“.
Новата система на Ford – Асистент за превенция на сблъсъци и засичане на пешеходци – може да засича хора на пътя или в близост до него отпред. Системата забелязва внезапно пресичащите пътя пред автомобила и при възможност за сблъсък, автоматично задейства спирачките, ако водачът не реагира на предупреждението. Тя обработва информацията, събрана от камерата в предното стъкло и от радара в бронята и я сравнява с база данни от „силуети на пешеходци“, за да разграничи хората от обичайния пейзаж и обекти на пътя.
Ако пред автомобила е регистриран пешеходец и вероятността за сблъсък е неминуема, водачът получава звуково и визуално предупреждение. В случай, че той не реагира, системата скъсява времето за задействане на спирачките, намалявайки разстоянието между накладките и дисковете. Ако все още няма реакция от водача, автоматично се задействат спирачките и се намалява скоростта на автомобила.
Инженерите на Ford са тествали системата на затворени полигони, използвайки манекени в естествен ръст. В продължение на месеци те са усъвършенствали технологията по пътищата в различни краища на света, за да осигурят надеждността ѝ в реални условия.
„Тестовете в реални условия бяха съществена част от разработката. Пешеходците са във всевъзможни форми и размери и заемат различни пози“, сподели Грегор Алекси, Инженер по активна безопасност във Ford-Европа. „Изминахме над 500 000 километра, които включват изключително широка гама от хора и възможни ситуации.“
Изцяло новото Mondeo задейства спирачките, за да смекчи или предотврати сблъсък с автомобил отпред. Системата за активно спиране в града работи при скорост до 40 км/ч. При по-висока скорост новият Асистент за превенция на сблъсъци използва технология с радари и камера, която му позволява да сканира пътя отпред и автоматично да задейства спирачките до крайна степен, за да помогне на водача да смекчи или предотврати сблъсък с предния автомобил.
На радарната технология се базират още две нови технологии. Системата за индикация на разстоянието осигурява интуитивен визуален интерфейс, който информира водача за дистанцията в секунди до предния автомобил. Адаптивният автопилот автоматично поддържа избрано отстояние от автомобила отпред.
В допълнение предната камера поддържа Системата за спазване на пътното платно, която упражнява усилие върху волана, за да върне новото Mondeo обратно в лентата, ако е засекла непредвидено напускане спрямо маркировката; и Системата за разпознаване на пътните знаци, която в инструменталния дисплей уведомява водача за последния знак за ограничение на скоростта, знак за отмяна на ограничението и забрана за изпреварване.
Бензиновите двигатели на изцяло новото Mondeo включват 1.5-литровия EcoBoost и 2.0-литровия EcoBoost, както и икономичния и изненадващо мощен 1.0-литров EcoBoost – провъзгласен за Световен двигател на годината за безпрецедентен трети пореден път.
Новото Mondeo предлага също и 2.0-литров дизелов TDCi двигател с двоен последователен турбокомпресор и 210 к.с., 450 Нм въртящ момент. Ще е наличен и модел с ECOnetic технология, задвижван от 1.6-литров дизелов двигател с водещи в класа СО2 емисии от 94 г/км и 2.0-литров дизелов TDCi със 150 или 180 к.с.
За първи път Mondeo се предлага и с 4х4. Задвижването на четирите колела осигурява превъзходно сцепление, динамика и управление във всякакви условия.
Хибридният седан с 4 врати комбинира специално разработен 2.0-литров бензинов двигател и електрически мотор с 1.4 кВтч литиево-йонна батерия за подобрени икономичност и СО2 емисии. Хибридното Mondeo е с пробег до 135 км/ч в електрически режим, а съчетанието между 2.0-литровия бензинов двигател, работещ по цикъла на Аткинсън и електрическото задвижване осигурява 187 к.с., 4.2 л/100 км разход на гориво и 99 г/км СО2 емисии.
Икономичността и емисиите са подобрени в цялата гама двигатели на Mondeo с до 14%, подпомогнати от различни технологии, вкл. Активната предна решетка.
Първият модел, разработен на глобалната D-платформа на Ford – изцяло новото Mondeo – представя за първи път нова конфигурация на задното окачване с интегрална връзка за подобрена рафинираност и по-динамично поведение.
Новата платформа и структура на каросерията, която е 10% по-яка от предишното поколение Mondeo, са допълнени от Електрическото сервоуправление, а Оптимизираната антиблокираща спирачна система намалява спирачния път с повече от 1 метър от 100 км/ч.
В изцяло новия Ford Mondeo са използвани високотехнологични материали и производствени техники, осигуряващи по-голяма здравина, усъвършенствана безопасност, намалено тегло и подобрена екологичност.
За първи път в индустрията е използвана хидроформирана високоякостна стомана за производството на А- и В-колоните и релсите на покрива. Новата магнезиева структура на задния капак във версиите с 4 и 5 врати намалява теглото с 40% в сравнение с традиционния стоманен еквивалент.
За олекотяване на теглото с до 115 кг при варианта с 1.5-литровия EcoBoost двигател спомага рециклираният абсорбатор на енергията в предницата на автомобила – първият във Ford, проектиран да посреща изискванията за защита на пешеходците едновременно в САЩ и Европа. Mondeo с 1.5-литровия EcoBoost двигател тежи с 25 кг по-малко спрямо предходното поколение 1.6-литров EcoBoost модел, като 80% от спестеното тегло са вложени в технологии за по-добра икономичност, по-ниски СО2 емисии, увеличена безопасност и по-добър комфорт.
Редукцията на теглото по време на разработването е внимателно вложена в спестяващи гориво технологии като въздушни щитове и автоматична Старт-Стоп система, комфорт и удобство, с 40% по-здрава и безопасна каросерия, успешно минала през хиляди компютърни симулации и над 180 теста в реални условия.
61% от каросерията на Mondeo се състои от високоякостна стомана. Закалена стомана е използвана в покрива за допълнително намаляване на теглото.
Допълнителните структурни разработки включват:
• Стабилизираща щанга, уникално проектирана да огранични изместването на трансмисията при челен сблъсък, минимизирайки движението на кормилната колона
• Панели на праговете от мартензитна борова стомана за подобрена защита при страничен удар
• Зони на броните за абсорбиране на енергията и хармонизиране с характеристиките на гредите на шасито
• Интегриран в задната подрама конектор, който увеличава устойчивостта на усукване до 25% в сравнение с традиционния дизайн
Произвеждано в модерния завод на Ford във Валенсия, Испания, новото Mondeo се отличава със спортен купе профил с нисък покрив и отваряем стъклен панорамен покрив при комби версията. Скосената странична линия е проектирана да изразява „визуална лекота“, а изтънченият и техничен дизайн на предницата е с по-отличителна трапецовидна решетка, изпъкнал спортен преден капак и адаптивни, тънки и изваяни фарове.
Вътре водачите на Mondeo са посрещнати от дигитално-аналогов инструментален панел, докато спортната обгръщаща централна конзола създава усещане за пилотска кабина.
С версиите хечбек, седан и комби, удивителните дизайн и качество, и гамата от двигатели, която сега включва и хибридна версия за първи път, Ford Mondeo никога не е бил по-изкусителен.