В Хонда са благодарни на екипа на Торо Росо за жертвите, които в тима направиха за развитието на двигателите през миналия сезон. Това заяви управляващият директор на японския доставчик за F1 Масаши Ямамото.
Именно Торо Росо започна първи да използва двигателите на Хонда през 2018 г. след приключването на партньорството с Макларън. Малкият отбор на Дитрих Матешиц изтърпя много наказания в решетката миналия сезон, за да може японският производител да развие своите продукти.
Този сезон задвижващите системи на Хонда са много по-издръжливи и мощни. Това позволи на Макс Верстапен с Ред Бул да спечели 2 победи и 1 полпозишън в последните 4 състезания. Така холандецът е на 3-о място в шампионата. Пред него са само пилотите на Мерцедес Хамилтън и Ботас.
„Класирането на Квят на 3-о място беше голямо нещо за нас, защото ние се подобрявахме заедно с тима на Торо Росо миналата година“, каза Ямамото. „Положихме сериозни усилия това да се случи. Подиумът беше страхотен момент за тима. Много съм доволен, че го постигнахме заедно.
Още миналата година говорих с шефа на тима Франц Тост. Тогава вече знаехме, че ще бъдем и с Ред Бул. Дискутирахме, че можем да опитаме различни неща с Торо Росо. Благодарим им за сътрудничеството и сме много доволни, че имахме шанса да сме на подиума заедно с тях в Германия.“