В разгара на лятната пауза Ред Бул обяви, че до края на сезона на мястото на Пиер Гасли титуляр в тима ще бъде Алекс Албон. Французинът се представяше доста неубедително от началото на сезона и не беше на нивото на Макс Верстапен. Последният взе 2 победи и 1 полпозишън, докато Гасли нямаше дори подиум.
Въпреки това в уикенда за Гран при на Унгария спортният директор на „биковете“ Кристиан Хорнер заяви, че намерението на отбора е да остави Гасли титуляр в Ред Бул до края на сезона.
Е, явно не беше питал какво е мнението по въпроса на главния съветник в тима Хелмут Марко… Австриецът в типичният си суров и безкомпромисен стил реши, че Пиер не заслужава повече шансове за изява в големия отбор. При това точно по време на лятната пауза. Която ще е всичко друго, но не и приятна за Гасли.
Пиер направи силен сезон с Торо Росо през 2018 г. Победи категорично Брендън Хартли и очаквано след напускането на Даниел Рикиардо получи титулярното място. Само след 12 кръга тази година обаче французинът го загуби. И бъдещето му във Формула 1 е под сериозна заплаха.
В Ред Бул рискуват да провалят кариерата на поредния си пилот, който заслужаваше да получи повече възможности за изява. А това каква мотивация ще има Гасли да кара в Торо Росо до края на сезона е съвсем основателен въпрос. Напълно реална изглежда възможността решението на Марко да го сломи и той да запише слабо представяне до края на сезона в Торо Росо срещу и без това намиращия се в отлична форма и състояние на духа Дани Квят. А това на практика ще означава край на кариерата му в Гран при.
Гасли може да се озове във Формула Е, където да се бори с други пилоти от школата на Ред Бул, отхвърлени от Марко, като Жан-Ерик Верн и Себастиан Буеми.
Те също не получиха достатъчно шансове във Формула 1, но доказаха таланта си в електрическите серии, където спечелиха титлата общо 3 пъти!
COMPARISON: This is how both Toro Rosso drivers have performed this season. Should Daniil Kvyat feel harshly done by? ?#F1 #RedBullRacing #ToroRosso pic.twitter.com/Vq6hAoO4Us
— GPblog.com (@GPblog_com) August 12, 2019
Друго, което буди доста въпроси, е защо Албон бе избран да замести Гасли, а не Дани Квят. След 12 състезания руснакът има 27 точки, включително подиум, докато Алекс 16 т. Квят е с голям опит и показа, че заслужава отново място в отборите на Дитрих Матешиц. Докато Албон е дебютант и в Ред Бул буквално ще бъде пуснат в дълбоката вода. А и първото му състезание ще е за Гран при на Белгия на непредвидимата и сложна писта Спа.
При провал неговата кариера също ще е в опасност. Албон е поставен в ситуация, при която трябва веднага да започне да постига резултати, близки до тези на Макс.
Ако не успее, ще остане в дълбока сянка и бързо може да излезе от радара на останалите отбори. Да, Алекс направи впечатляващи състезания в Монако и Германия, където за първи път кара на мокро. Но това не изглежда достатъчно убедително като аргумент за място в Ред Бул.
Наемането на Албон в Ред Бул за сметка на Квят пък със сигурност ще повлияе негативно на последния. След силния си сезон до момента и голямото израстване след престоя си във Ферари, признато и от самия Марко, изведнъж се оказва, че не той е избран да замени Гасли. Което щеше да изглежда много по-логично и последователно. И едва ли руснакът ще бъде особено мотивиран в оставащите 9 кръга до края на кампанията.
Има предположения, че Марко и компанията са решили, че Гасли в крайна сметка трябва да бъде сменен, независимо с кой точно пилот. Защото в екипа отчаяно имат нужда от състезател, който да се справя по-добре и да печели повече точки. И по този начин в Ред Бул да могат да се борят с Ферари за второто място в шампионата при конструкторите. Разликата между двата тима е 44 точки в полза на Скудерията.
А дали Албон е точният човек, предстои да видим. При всички положения ходът на ръководството на Ред Бул е доста рискован. И той може да провали кариерата, както на Гасли, така и на Алекс.