Шефът на Ферари Матия Биното не смята, че е нужно разрешаването на 4-и двигател за следващия сезон, ако състезанията се увеличат на 22. За 2020 г. в календара влизат надпреварите в Холандия и Виетнам, а се очаква да отпадне само тази в Германия. Увеличаването на календара трябва да бъде единодушно подкрепено от тимовете.
Доскоро се смяташе, че и Испания ще остане извън списъка. Но вчера правителството на Каталуния одобри удължаването на договора за домакинство на пистата край Барселона за още 1 година.
Така с добавянето на 2 състезания и отпадането на 1, кръговете догодина изглежда ще се увеличат от 21 на 22. И при сегашното правило за използване на 3 задвижващи системи за сезон, тяхната издръжливост ще трябва малко да се увеличи. Според боса на Ферари това е по-добрият вариант, вместо броят на агрегатите да се увеличава на 4.
„Подкрепяме 22 състезания за сезон, ако това означава повече приходи. Но със сигурност трябва да бъдем внимателни с допълнителните разходи, каза Биното. – Увеличаването на броя на моторите за догодина ще бъде грешно. В момента дори обсъждаме 24 състезания за 2021 г., без използването на допълнителни двигатели спрямо сегашните 3.“
Спортният директор на Ред Бул Кристиан Хорнер обаче смята, че с увеличаването на състезанията, трябва да бъде позволено и използването на 4-а задвижваща система за сезон.
Според него така или иначе отборите масово ще използват 4 такива догодина при 22 състезания. А повечето разходи могат да се компенсират с малко намаляване на предсезонните тестове и тези по време на сезона.