Аномалия в системата на ФИА довела до разследването на Люис Хамилтън за ненужно бавно каране зад колата за сигурност по време на Гран при на Германия. Наказание за пилота на Мерцедес нямаше. А по-късно от федерацията обявиха, че реално той не е нарушил правилата, а просто е възникнала необичайна ситуация, която не се е случвала преди.
Хамилтън бе разследван за твърде бавно каране зад сейфтикара при неговото изкарване след инцидента на Шарл Льоклер. Люис излетя на същото място, но успя да се измъкне от зоната за сигурност. Той веднага влезе в бокса за смяна на гумите и на предното крило. Той премина през тревата от дясната страна на ограничителния пилон, за което получи 5 секунди санкция.
При влизането си в бокса Люис освен това се движеше с ниска скорост. А в същото време другите пилоти са били с доста по-висока такава. И затова е започнало разследването на Люис. По-късно от ФИА са установили, че просто другите са били в такъв участък от пистата, че правилата позволяват по-висока скорост.
А Хамилтън не е нарушил правилата, а просто е спазвал зададените му минимални времена във всеки един сектор.
От федерацията уточниха, че според регулациите всеки пилот трябва да спазва делта времената във всеки сектор докато колата за сигурност пресече първата сейфтикар линия за втори път. И това означава, че тези пилоти, които са пресекли тази линия за втори път могат да се движат с нормална скорост зад колата за сигурност. А тези, които са я пресекли само веднъж, като Хамилтън, трябва да продължават да се придържат към делта времената.