Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен пръв след драма и хаос на Хокенхайм, Фетел и Квят на...

Верстапен пръв след драма и хаос на Хокенхайм, Фетел и Квят на подиума

3750
0
Макс Верстапен, Шарл Льоклер
Макс Верстапен преминава покрай катастрофиралия Шарл Льоклер по време на Гран при на Германия; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен спечели безумно драматичната и хаотична Гран при на Германия, в която имаше куп катастрофи, безброй коли за сигурност и невероятни обрати само през няколко обиколки. С него на подиума се качиха Себастиан Фетел (който стартира последен) и Данил Квят.

Дъждът намаля преди началото на надпреварата, но на Хокенхайм продължаваше да вали. Трасето бе напълно мокро. Десетина минути преди старта рейс контролът съобщи, че загряващата обиколка ще се проведе зад кола за сигурност. След това трябваше да бъде взето решение дали потеглянето да е от място.

На пилотите бе съобщено, че ще направят още една загряваща обиколка зад сейфти кара. При третата Макс Верстапен попита по радиото кога ще започне да се състезава.

„Дори не е толкова мокро, кога се прибира колата за сигурност?”, попита Хамилтън.

Оплакванията от състезателите продължиха, тъй като сейфти карът оставаше на трасето. В крайна сметка – след четири загряващи тура – рейс контролът реши стартът да е от място. При потеглянето Верстапен се забави твърде много и бе изпреварен от Валтери Ботас и Кими Райконен.

Хамилтън тръгна чисто и поведе

Нико Хюлкенберг зае шестото място, а Шарл Льоклер от десети отиде седми още в първия тур. Себастиан Фетел пък спечели шест позиции при старта – той потегли от дъното на грида.

Още във втората обиколка от 64 (състезателната дистанция бе намалена заради няколкото загряващи турове) Верстапен задмина Райконен. Фетел стана 12-ти, а след това Серхио Перес се удари след завъртане. Излезе кола за сигурност. Фетел веднага влезе в бокса и сложи гуми интермедия. Хамилтън също направи бокс, както и съотборникът му. Повечето пилоти сториха същото, тъй като условията на трасето се променяха.

Кевин Магнусен, Ланс Строл, Ландо Норис и пилотите на Уилямс не влязоха за интермедии. След серията спирания в бокса Хамилтън отново бе начело пред Ботас и Верстапен. Льоклер бе четвърти, следван от Хюлкенберг, Райконен, Магнусен, Фетел, Сайнц, Строл.

В седмия тур авансът на Люис пред съотборника му бе над 2 секунди. Верстапен бе на малко над секунда зад финландеца. От рейс контрола съобщиха, че разследват ситуацията в питлейна, при която Льоклер излезе опасно пред Грожан.

Междувременно Магнусен продължи да губи позиции на трасето, а пилотите на Уилямс сложиха интермедии. Същото сториха и останалите състезатели с гуми за мокра писта.

Пистата започна да изсъхва, но очакванията на някои екипи, както и на Пирели, бе, че скоро отново ще завали

В 12-ата обиколка Льоклер за малко изтърва контрола върху Ферари-то си при стъпване върху вода. Той успя да се върне на трасето и да продължи. От Макларън съобщиха на Сайнц, че прогнозата е в следващите 15 минути тук-там по трасето да прекапва дъжд.

Стюардите решиха да глобят Ферари за станалото в питлейна. Повреда в задвижващата система пък извади Даниел Рикиардо от надпреварата.

Включен бе режим на виртуален сейфти кар. Льоклер влезе в бокса за нов комплект интермедии и имаше забавяне при смяната на гумите му.

В 18-ата обиколка Верстапен се изпързаля в опит да настигне Ботас. От питуола на Ред Бул му казаха да е търпелив. Льоклер пък получи съобщение, че е най-бързия пилот в този момент от състезанието. Темпото му бе с 2-3 секунди по-добро от това на съперниците. Сайнц излетя от трасето в последния завой, но не се удари в стената и се върна на трасето.

В 22-ата обиколка от Мерцедес съобщиха на Хамилтън, че в пита вече вали. Англичанинът бе на 6,2 сек пред Ботас.

В този момент Магнусен реши да смени гуми и избра софт за суха писта!

Фетел бе извикан, също за сухи гуми, като и той взе най-меката смес. През това време Верстапен вече правеше опити да изпревари Ботас. Макс обаче влезе в пита и сложи медиум. Смените на гуми продължиха и в 27-ата обиколка Ботас взе средния по твърдост тип. На трасето Верстапен се завъртя и изрази недоволство от гумите си, заявявайки, че е трябвало да сложи най-меките. Ландо Норис пък спря отстрани на пистата с повреда в задвижващата система.

Льоклер направи още едно спиране в бокса – този път за софт. Излезе втори – на 36,5 сек зад Хамилтън.

Хамилтън също сложи най-меките гуми, имаше малко забавяне при смяната, а през това време Льоклер излетя от трасето и заседна в зона за сигурност! Отново се появи кола за сигурност.

Хамилтън счупи предното си крило при излизане от пистата и направо влезе в пита, а механиците на Мерцедес не го очакваха

Наложи се болидът му да бъде вдигнат на ръце, за да бъде сменен носа. В пита бе истински хаос, докато екипът търсеше гуми! Накрая излезе с интермедии. Рейс контролът съобщи, че разследва Люис и за влизането в бокса.

След серията инциденти начело се оказа Верстапен. Той водеше колоната зад сейфти кара, следван от Хюлкенберг, Ботас, Албон. Хамилтън бе пети – на 2,3 сек зад състезателя на Торо Росо. Топ 10 допълваха Сайнц, Райконен, Фетел, Гасли, Джовинаци.

Хамилтън получи наказание 5 секунди за начина, по който влезе в бокса след удара си. Той вече се опитваше да изпревари Албон при рестарта на надпреварата в 34-ата обиколка. В 37-ата Ботас взе второто място на Хюлкенберг.

Хамилтън на свой ред изпревари пилота на Рено. Райконен бе поредният пилот, допуснал грешка, но се задържа на пистата и продължи. Хюлкенберг за разлика от него заседна в чакъла, което доведе до още една кола за сигурност.

Верстапен веднага бе в бокса и взе интермедии. Същото стори и Фетел, като отново имаше забавяне в бокса.

Сейфти карът се прибра в 45-ата обиколка

Авансът на Верстапен пред Ботас бе само половин секунда. Хамилтън бе на 0,4 сек зад съотборника си. Пилотът на Ред Бул се справи чудесно с рестарта и дръпна на 2 сек пред финландеца.

В този момент се проведоха поредните спирания в бокса – за сухи гуми. Хамилтън остана на пистата, но в следващия тур го извикаха. След тази серия питове Верстапен отново бе начело. Втори излезе Ланс Строл, след като от Рейсинг Пойнт го прибраха за сликове малко по-рано. Квят бе трети, следван от Ботас, Сайнц, Магнусен. Топ 10 допълваха Албон, Гасли, Фетел и Грожан. Хамилтън бе 12-ти, зад Райконен.

В 51-ия тур Квят взе второто място на Строл. В 53-ия Хамилтън се завъртя, но се върна на пистата. 7 обиколки преди карирания флаг поредната катастрофа бе на Валтери Ботас. След тежък удар в предпазните бариери той отпада от състезанието. Пак излезе кола за сигурност, а Хамилтън сложи нови гуми в опит да запише най-бърза обиколка.

Пак излезе кола за сигурност, а Хамилтън сложи нови гуми в опит да запише най-бърза обиколка. Състезанието бе подновено за пореден път 5 обиколки преди финала.

Тур преди края Гасли и Албон се сбутаха, при което се спука предна гума на Ред Бул-а. Инцидентът ще бъде разследван след финала.