Себастиан Фетел бе най-бърз в първата свободна тренировка преди Гран при на Германия. Неговият съотборник във Ферари Шарл Льоклер се класира втори. Люис Хамилтън с Мерцедес бе трети.
Температурите на Хокенхайм бяха много високи още в началото на сесията. Тази на въздуха бе 32 градуса, а на пистата – почти 40. Мерцедес има нов аеродинамичен пакет, свързан с работата на автомобилите им точно при високи температури. Условията им дадоха възможност да проверят работата му.
Новости има и при доста от останалите екипи във Формула 1. За автомобила на Рейсинг Пойнт се говори като за цялостна B-версия. В Уилямс също има доста новости и те бяха изследвани първо от Роберт Кубица. И двамата състезатели на екипа от Гроув би трябвало да използват последните компоненти в квалификацията и състезанието.
FIVE MINUTES TO FP1 ⏰
It’s a scorcher at Hockenheim as we get set for the opening session of race weekend ?#F1 #GermanGP ?? pic.twitter.com/DYIXDc0FvH
— Formula 1 (@F1) July 26, 2019
Всички пилоти направиха опознавателни обиколки в началото на тренировката с изключение състезателите на Мерцедес. Карлос Сайнц и Пиер Гасли дори записаха бързи турове. Пилотът на Макларън бе по-бърз с 1:17.939 мин, като той бе с гуми хард. Изборът на останалите бе смесица между медиум и софт. Пирели предоставя гумите C2, C3 и C4 на отборите този уикенд.
Ландо Норис излезе за кратко, но през първите 17 минути от сесията нямаше почти никаква дейност по пистата.
В 18-ата рейс контролът направо показа червен флаг, тъй като Кевин Магнусен спря на трасето
Хаас-ът просто изгасна, а датчанинът каза по радиото, че няма мощност.
RED FLAG: Session is stopped as Kevin Magnussen’s Haas comes to a halt on the track #F1 #GermanGP ?? pic.twitter.com/m2sLwOT7m5
— Formula 1 (@F1) July 26, 2019
Прибирането автомобила на Магнусен отне по-малко от 10 минути. Подновяването на тренировката бе последвано от появата на почти всички пилоти, включително Люис Хамилтън и Валтери Ботас. В Мерцедес започнаха работа със софт и финландският пилот на екипа веднага оглави подреждането с 1:14.828 мин. Съотборникът му остана на 0,735 сек от него. Макс Верстапен (с медиум) бе трети, на 1,272 сек.
Със следващия си бърз тур състезателят на Ред Бул се доближи на 0,729 сек до Ботас. Хамилтън го прескочи, но остана втори. Шарл Льоклер и Себастиан Фетел (и двамата със софт) заеха четвърта и пета позиция. След това Льоклер вдигна темпото и стана втори, на 0,316 сек от Ботас.
Хамилтън каза по радиото на тима си, че пистата още е много мръсна. „Усещането в колата е много странно, предните гуми не работят”, допълни англичанинът. Даниел Рикиардо пък се обади, че неговото Рено е нестабилно – особено предната част във втори и шести завой. Верстапен от своя страна се оплака, че гумите му прегряват лошо.
Хамилтън продължи серията си, която достигна десетина обиколки. Той успя да подобри времето си, пак остана зад Ботас, но вече на минимална разлика – 0,048 сек.
And that’s the track temperature at a nice and warm 50 degrees now. Yesterday was the hottest day ever in Germany ??- and those track temperatures are only likely to get warmer this afternoon.
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) July 26, 2019
CLASSIFICATION: 45 MINUTES INTO FP1
With track and air temperatures soaring, the teams are feeling their way into the weekend as we hit the halfway point in FP1 ⏱️#F1 #GermanGP ?? pic.twitter.com/Nk1OhK48VE
— Formula 1 (@F1) July 26, 2019
Малко след преполовяване на сесията Ботас сложи гуми медиум и се върна на трасето
Финландският пилот на Мерцедес вървеше много добре, но сбърка в последния завой и остана на 0,080 сек от собственото си най-силно време. Хамилтън също взе средните по твърдост гуми и излезе начело – 1:14.315 мин. Той изпревари с почти половин секунда съекипника си.
A wobble for @ValtteriBottas as he goes into the gravel
A few seconds later, @LewisHamilton hits the dirt too
Those new-look Mercedes are pushing hard #F1 #GermanGP ?? pic.twitter.com/NdKdhfwalv
— Formula 1 (@F1) July 26, 2019
Карлос Сайнц бе вече трети в подреждането – на 0,747 сек от времето на Люис. Ромен Грожан (със софт, също като пилота на Макларън) излезе четвърти. С най-меките от трите налични типа Льоклер бе най-бърз 25 минути преди края на сесията. Неговото постижение бе 1:14.268 мин – 0,047 сек по-добро от това на Хамилтън. Верстапен даде трето време (със софт), на 0,062 сек от Льоклер.
С най-меките гуми Фетел на свой ред бе най-бърз – 1:14.013 мин. Междувременно Льоклер попита отбора си къде губи повече време по трасето (с изключение на последния сектор, където попадна в трафик). От питуола на Ферари му отговориха, че това се случва в шести завой.
With 15 minutes to go, it’s the local boy on top of the timesheets
Vettel posts a 1:14.013
Putting him a quarter of a second ahead Leclerc, who is in P2#F1 #GermanGP ?? pic.twitter.com/DCM864xWhp
— Formula 1 (@F1) July 26, 2019
Пилотите на Мерцедес останаха с медиум до края на тренировката
От питуола съобщиха на Ботас, че гумите му прегряват. 2 минути преди карирания флаг Валтери излетя от трасето. Рикиардо също се завъртя. Инцидентите не бяха твърде сериозни, а скоро след това тренировката приключи, като Фетел остана най-бърз пред съотборника си Льоклер и Хамилтън. Верстапен бе четвърти, следван от Ботас, Гасли, Сайнц, Грожан, Строл, Рикиардо, Перес.
CLASSIFICATION: END OF FP1
A @ScuderiaFerrari 1-2, with Sebastian Vettel setting the early pace on his home race weekend#F1 #GermanGP ?? pic.twitter.com/eYXxwl7idt
— Formula 1 (@F1) July 26, 2019