Спортният шеф на Хонда за Формула 1 Юсуке Хасегава заяви, че компанията не е имала достатъчно време да развие новата си концепция за задвижващата система за 2017 г. Това е и основната причина двигателя на японците да не е достатъчно мощен и надежден, заради което екипът на Макларън е на предпоследно място в класирането при конструкторите.
През тази година в Хонда промениха генерално концепцията на агрегата си, като при нея компресорът и турбото са разделени, но последното е поставено в тясното пространство на V-то на двигателя. Там е сложена и хибридната система MGU-H. Самият Хасегава призна още през зимата, че с нея от Хонда поемат голям риск.
„От гледна точка на концепцията, да, ние я подценихме, каза Хасегава. – Мислехме, че имаме достатъчно време за подготовка, защото започнахме работата по тазгодишния двигател през май 2016 г. Но явно една година не е достатъчна. Теоретично вече направихме някои добри стъпки напред. Но ни трябват още такива, за да настигнем водещите производители.“
Очаква се от Хонда да пуснат новата 4-а спецификация на задвижващата система за сезона в някои от първите състезания след лятната пауза през септември, като по думите на Хасегава обаче това няма да се случи, пред в екипа да са уверени в успеха и качеството на подобрената версия на мотора.
„Знаем каква е целта ни, която другите екипи вече са постигнали, заяви още японецът. – Знаем, че повечето от тях използват същата концепция, като нашата. Но не знам точното решение и дизайн, с които да постигнем същото ниво на представяне. Основно сме се концентрирали върху двигателя с вътрешно горене, но и в другите области, като консумацията на гориво.“