Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Лотус използва само една задвижваща система на Мерцедес в предсезонната подготовка

Лотус използва само една задвижваща система на Мерцедес в предсезонната подготовка

48
0

Техническият директор на Лотус Ник Честър обобщи предсезонната подготовка на тима от Енстън. Той посочи, че отборът е използвал само една задвижваща система в тестовете. За 12-те дни изпитания Лотус има 918 обиколки или 4230 километра. Тази година екипът е с агрегати на Мерцедес.

Спортният директор на щутгартския концерн Тото Волф отбеляза по-рано, че тимът от Бракли също бе само с една задвижваща система по време на изпитанията, като тя покри 1340 обиколка (6121 км).

– Предсезонните тестове приключиха – какво научихме за E23 Hybrid?

– Нещата тази година изглеждат много по-добре, задвижващата система е голяма стъпка напред. Шасито също, по-лесно се управлява и поведението на автомобила е по-предсказуемо. Част от тренировките посветихме на изследване геометрията на окачването на Е23, тъй като има сериозно влияние върху баланса на автомобила в средата на бавните завои. Освен това се постарахме колата да не е толкова чувствителна, за да е по-лесно на пилотите да извличат максимума от нея. Задвижващата система е невероятно стабилна – използвахме само един агрегат по време на тестовете. Извлякохме и допълнителни предимства от начина, по който организирахме охлаждащата система например.

– Има ли вече новости по колата?

– Болидът се промени – имаше нови неща по време на тестовете, за Мелбърн ще дойдат дребни нововъведения. По-големи промени са планирани за втори и трети кръг от шампионата.

– Какъв ще е подходът към надпреварите тази година, в частност по отношение на развитието?

– Програмата ни за състезателните уикенди ще е напълно нормална, не особено консервативна и насочена към оптимизация на болида. Понякога поемаме известен риск относно използването на развойни компоненти – ако има шанс за подобряване на представянето, може да ги сложим незабавно. Друг път се налага да се натрупат няколко тренировъчни сесии преди даден елемент да се използва в квалификация или състезание.

– Какво друго е различно за Лотус през 2015 г.?

– Разбрахме, че настройването на контролните системи е значително по-лесно – задвижващата система отговаря на всичко чудесно. Не сме поемали кой знае какви рискове при инсталирането й. Искахме да сме уверени по отношение на охлаждането и подходихме сравнително консервативно преди Мелбърн. По отношение на колата продължаваме да търсим подобрения. Сместването на двигателя бе предизвикателство, тъй като задната част е доста различна. Върнахме се към интеркулер въздух-въздух, защото преминаването към задвижваща система на Мерцедес за толкова кратко време изискваше по-просто решение.

– Как би обобщил началото на годината за Лотус?

– През 2015 г. имаше огромна разлика в сравнение с 2014-та. Още със стъпването на пистата правехме по 100 обиколки на ден без проблеми. Като се има предвид колко промени се случиха, съм доволен от свършената работа и малкото грижи, които имахме.