Любопитна е ситуацията на пазара за моделите Хонда CR-V в момента. Предлагат се едновременно и най-новата версия 2019 г., но и предходната моделна гама 2018 г. Никак не е маловажно, че само тя е с дизелов двигател и именно с този вариант пътувахме тази година за Гран при на Австрия.
Направихме пробег от над 2000 км – достатъчна дистанция, за да усетиш един автомобил
В самото състезание пък Макс Верстапен спечели първата победа за японците в новата турбо-хибридна ера на Формула 1 и това някак дооформи общата представа.
Всъщност независимо от трудностите на японците при завръщането им в Гран при, имиджът на Хонда като производител на добри автомобили и двигатели не пострада много. Това бе логично предвид опита, обемите на производство и в крайна сметка не съвсем преките връзки с F1, където компанията се нуждаеше от време, за да изгради своята система. Това се видя, впрочем, както в Австрия, така и на Силвърстоун, където комбинацията Ред Бул-Хонда имаше идентична скорост с Ферари.
It was an incredible race and an amazing win! ?? Thank you @redbullracing, thank you @HondaRacingF1, thank you fans, thank you all! ? #KeepPushing #OrangeArmy #AustrianGP ?? pic.twitter.com/6NtIdGd25d
— Max Verstappen (@Max33Verstappen) June 30, 2019
Every hour on the dyno, every failure, working to be better, working around the clock around the world.
Worth it. #PoweredByHonda
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) June 30, 2019
Още в първите километри с колата именно двигателят оставя първото впечатление
Той е 1,6-литров, колкото и във Формула 1, но е дизелов, турбо със 160 к.с. Изграден е с доста новаторски технологии, които работят заедно, за да се повиши ефективността. Двигателят е с 350 Нм въртящ момент и CO2 от едва 129 грама/км за механична трансмисия, с каквато е нашият автомобил. Макар и впечатляващо олекотен за този тип автомобили (CR-V тежи 1,5 тона), а наклонът преди Белград да е сериозен, моделът с приятна лекота се движи нагоре, без да се усеща дори минимално напрежение и нужда от сваляне на предавки. Системата за задвижване 4WD е електронно контролирана. Предните задвижващи колела са в режим по подразбиране за стандартните условия на шофиране.
4WD на CR-V автоматично влиза в действие, когато се открие загуба на сцепление, причинена от мокри, заледени или хлъзгави настилки. Такива обаче тази година няма дори в Алпите, където е пистата Ред Бул Ринг. Все пак излизаме за малко от асфалта, за да стигнем до медийния паркинг на тревата и да видим красиво място над един рид и влизаме в режим на движение 4X4. Система следи сцеплението и въртящият момент се подава само на колелата, които се нуждаят от него, за повече горивна ефективност и в същото време предоставя вдъхващи доверие сцепление и стабилност.
В купето обстановката е спокойна, японски подредена
Местата са 5, удобни и широки. Правят впечатление екстри като електрически регулируемата лумбална опора в седалките за водача и пътника. Електронната памет помага за регулиране на седалката на водача с две предварително програмирани настройки, защото се сменяме двама зад волана. Просторно е, но навигацията Garmin и цялостната мултимедийна система вече не са така модерни като графика и като функции, но в крайна сметка има ново поколение CR-V на пазара, при което тези елементи са различни.
CR-V e семеен SUV с изключителна популярност и в тази връзка е отлично оборудван със системи за сигурност и помощ на водача. Сред тях са активни фарове в завой и асистент при спускане. В случай на сблъсък, пружините в облегалката са оптимизирани така, че седалката по-равномерно ще абсорбира удара на седящия по начин, който може да се сведе до минимум нараняванията от камшичен удар. Моделът е с със система за динамична стабилност (VSA). Следи независимо четирите колела и изчислява точния размер на мощността или спирачната сила, необходима за възстановяване на контрола, ако се губи сцепление.
Управлението е леко и сравнително прецизно
Адаптивното електрическо сервоуправление е технология, работеща в тясно сътрудничество със системата за динамична стабилност (VSA). В случай на свръхзавиване (загуба на контрол над задната част) автоматично се увеличава усилието, необходимо да се добави към вътрешността на кривата. В същото време се противодейства на волана в обратна посока, едновременно задействайки спирачките само на външните колела.
Дизайнът на модела е категорично модерен, спортно-елегантен, без ни най-малък намек за нещо отминало. Напротив, много излизащи модели не изглеждат така добре. В крайна сметка автомобилът е на привършване като бройки, но ще може да се наема от Астреко Рент – компанията, пряко свързана с официалните вносители от Бултрако.