Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Тимът на Лотус е настроен предпазливо оптимистично, заяви Честър

Тимът на Лотус е настроен предпазливо оптимистично, заяви Честър

30
0
Ромейн Грожан

Техническият директор на Лотус Ник Честър за очакванията на тима от Енстън преди първия кръг от световния шампионат на Формула 1 – Гран при на Австралия.

– Колко добре е подготвен отборът за надпреварата на Албърт парк?

– Настроени сме предпазливо оптимистично. Имаме автомобил, който изглежда стабилен. Използваме задвижващата система на настоящите шампиони, така че потенциалът е налице и имаме всички шансове да започнем добре сезона.

– Какво научихме от предсезонните тестове за E23 Hybrid?

– Знаем, че задвижващата система е голяма стъпка напред. Тя е със силно представяне и е невероятно издръжлива – използвахме само една по време на тренировките. Шасито също е стъпка напред, като пилотите извличат много повече от него, по-лесно се кара на лимита и като поведение е значително по-предсказуемо. Имаме страхотна платформа, която да развиваме.

– Къде бе съсредоточено развитието по шасито?

– Известно време изследвахме геометрията на окачването, тъй като има значителен ефект върху баланса на колата в средата на бавните завои. Освен това се постарахме да направим болида по-малко чувствителен, за да могат състезателите ни да извличат максимума от него.

– Какви са целите за новия сезон и как ще се представи отборът спрямо съперниците?

– Със сигурност искаме да се борим постоянно в топ 10. Който и да е тим на грида трудно ще се бори със световните шампиони, тъй като те бяха много пред всички останали през миналата година и едва ли са забравили как са били толкова бързи. Но въпреки това има чудесни възможности. Вероятно ще се оформи група от отбори (зад Мерцедес) и очакваме да сме в нея. Би трябвало да имаме добър прогрес и развитие през сезона, след като разберем по-добре характеристиките на задвижващата система.

– Какви са основните разлики между миналогодишната кола и настоящия болид?

– Задвижващите системи са различни, както и предната част, но всъщност това важи и за задницата, така че е горе-долу целият автомобил! Инсталацията на агрегата ни позволи да извлечем определени ползи като например начина, по който организирахме охлаждащата си система. Това от своя страна имаше ефект върху конструкцията на цялата задна част и съответно имахме някои аеродинамични подобрения. Предницата е различна заради промяната в правилата.

– Ще изглежда ли колата различна в Мелбърн спрямо Барселона?

– Ще има някои дребни промени, нищо драстично. По време на тестовете въвеждахме нови компоненти и след анализ на събраните данни сме наясно кои предпочитаме. Други нови елементи ще има от Малайзия нататък.

– Как бихте обобщил началото на годината?

– Много по-напред сме в сравнение с позицията, на която се намирахме по това време миналата година. Автомобилът ни върви стабилно, а преминаването към новата задвижваща система бе толкова плавно, колкото по принцип е възможно. Сега не е ясно къде се намираме спрямо останалите отбори, но ще имаме по-добра картина след няколко старта.