Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 От Мерцедес обясниха защо се е стигнало до прегряването в Австрия

От Мерцедес обясниха защо се е стигнало до прегряването в Австрия

3002
0
Ботас и Хамилтън 2019 Австрия
Ботас пред Хамилтън в Австрия, снимка: Мерцедес

От екипа на Мерцедес обясниха защо се е стигнало до прегряването на колите на Люис Хамилтън и Валтери Ботас в Гран при на Австрия.

На Ред Бул Ринг двамата завършиха съответно 5-и и 3-и, като трябваше да карат със занижени режими на двигателите в голяма част от надпреварата. След финала Валтери призна, че в екипа не са пресметнали добре ефекта от необичайно високите температури.

„Отговорът относно случилото се е доста дълъг, но фундаментално дизайнът на колата ни е такъв, че тя няма достатъчно големи радиатори, заяви главният инженер на пистата на Мерцедес Андрю Шовлин.

– Оказа се, че сме подходили оптимистично относно това какво можем да извлечем от охладителната ни система. Не постигнахме това, което се надявахме. Случилото се означава, че ще имаме този проблем на много горещите състезания през сезона.“

Шовлин каза още, че отварянето на шасито на всички възможни места е било с цел да влиза повече въздух за охлаждане на задвижващата система. И в крайна сметка не е имало поражения по двигателя. За целта обаче режимите на колите на Ботас и Хамилтън са били много ниски. И това позволи на Верстапен с лекота да изпревари финландеца към края на състезанието.

Шовлин обясни още защо е било сменено предното крило на болида на Хамилтън. При преминаването на Люис през бордюра на завой 10 се е счупил регулаторът на ъгъла на предното крило. Това е довело до слизането надолу с няколко градуса на спойлера. А това е причинило недозавиване в бързите завои.

Според Андрю смяната на крилото е коствала загуба на около 8 секунди. А това е значително по-малко, отколкото е щял да загуби Хамилтън, ако е останал с повредения спойлер до края на състезанието. Шовлин смята, че със счупения такъв британецът е щял да губи по 0.5 сек на обиколка.