Отношенията между Ред Бул и Рено на старта на сезона 2015 изглеждат доста противоречиви. Стигна се дотам, че Кристиян Хорнер и Хелмут Марко открито да обвиняват французите за това, че продуктите им не разполагат с достатъчно мощност и надеждност. Това предизвика реакция от страна на спортният директор на Рено, Сирил Абитебул, който обясни, защо работата между партньорите в момента е трудно, защо нещата вместо към подобрение вървят назад и защо картината няма как да се промени бързо.
„Като цяло не сме разочаровани от проекта си за тази година“, обяснява Абитебул след първата надпревара в Австралия. „Прогрес има, но проблемът е, че през зимата бяхме притиснати в доста късен етап да стартираме една агресивна програма за развитие. В съществени области направихме сериозни крачки напред. Но за целта използвахме стендове, вместо това да се случи на пистата, какъвто по принцип е нашия подход. Това е добър урок за всички, които искаха да заложим на този ход.
Ред Бул имат изключително агресивна програма за развитие. Мисля си, че те искат ние да приемем техния модел на работа, с който развиват шасито. Всеки знае, че те работят по колата си до последния момент. Но те имат фантастични възможности за това в тяхната фабрика, което намалява сериозно времето за развитие. Факт е, че ние можехме да свършим по-добре работата си по задвижващата система, но това не е процес, който може да се случи по време на една единствена зима.
Този процес разбира се зависи и от това, какво правят в Мерцедес. Преди три или четири месеца не бе ясно, че ще имаме право да развиваме задвижващите си системи този сезон. От моя гледна точка сме подобрили много неща, но знаем, че през тази година няма да можем да изградим желания агрегат. Но за да побеждава един отбор е необходимо не само добра задвижваща система, но също и добра кола и силен пилот. Това е една комбинация от всичко.
Виждам отношенията ни с Ред Бул по друг начин. Ние израстнахме заедно, заедно печелихме и титли. Ясно ни е, че в момента целия пакет изпитва дефицит, който не може да се навакса само с представянето на шасито. Не обръщаме внимание на определени забележки, които не помагат по никакъв начин. Смятам, че трябва много повече да обърнем внимание на подобряването на нашето партньорство.
По принцип нашата задвижваща система е доста напредничава. Нашето партньорство трябва да е по-напредничаво от степента, в която е в момента. Става дума за повече уважение, за повече яснота за това, какви отговорности носиш и как се разпределят сметките. От комерсиална гледна точка трябва да има повече и по-добри възможности за структурирането на това партньорство. Не става дума само за това: Вие ни давате задвижващите системи, а ние плащаме цената. За мен нещата са много по-комплексни.“
Очаква се, че при завръщането на Формула 1 в Европа от Рено ще направят доста промени по своя агрегат, който по време на Гран при на Испания трябва да разполага със значително повече мощност и гъвкавост.