Начало Други Лефтеров спечели 24-те часа на Нюрбургринг в своя клас

Лефтеров спечели 24-те часа на Нюрбургринг в своя клас

556
0
Павел Лефтеров
Павел Лефтеров, снимка: Рейсинг Енджиниърс

Павел Лефтеров спечели 24-те часа на Нюрбургринг в своя клас SP8. На връх имения си ден, вместо да празнува с близки и приятели, той осъществи една своя детска мечта – да кара в 24-часово състезание на прочутата немска писта и да триумфира.

Началото на проекта за участие в 24-те часа на Нюрбургринг е от тази зима, когато Павел получава покана за разговори със собственика на отбора Рейсинг Енджиниърс Бернхарт Хенцел, който ще бъде и първи пилот на тима.

Препоръката е на друг инженер, с който Павел вече е работил. В компанията от четирима състезатели на отбора се добавят още Рахел Фрей, която преди седмица бе част от дамския екипаж, атакувал 24-те часа на Льо Ман с подкрепата на Ауди, както и Франк Шмиклер, представител на другия голям спонсор на отбора – китайският производител на гуми GiTi.

„Те знаеха, че съм бърз, но все пак имаше срещи, правихме доста тестове, прекарахме десетки часове зад волана и в коментари, обяснява Лефтеров. – Като първа стъпка участвахме и в 6-те часа на Нюрбургринг, което е прелюдия към голямото 24-часово каране.“

В подобна звездна компания Павел много бързо изявява отличните си качества.

Стратегията на тима е след старта да запазят хладнокръвие и да не напъват излишно автомобила. Прекалената агресия би ги поставила в неблагоприятна ситуация сред десетките коли на пистата.

Павел няма търпение да се включи в състезателно темпо. Налага му се обаче доста да почака, докато дойде неговият ред да седне зад волана в състезанието. В падащия мрак младежът записва най-добрите обиколки за отбора от началото на състезанието, както и рекорда за тима – 8:56.0 мин. Следва цяла серия турове в рамките на 8:56 – 8:57, константно силно каране, което измъква отбора напред.

След кратко обсъждане в бокса, тимът решава, че има сили да се бори за влизане сред топ-20 и до разсъмване Лефтеров продължава с атаката. В края на стинта си българинът предава колата в ръцете на колегите си, далеч пред съперниците в класа и на 20-а позиция в общото подреждане от близо 170 стартирали екипажа.

Рекордните обиколки обаче имат своята цена. Темповото каране на Лефтеров изважда на преден план проблем с превключването на скоростите. Гонката е преполовена, но екипът е твърдо решен да види карирания флаг и се връща към старата предпазлива стратегия.

Всъщност Павел е свършил най-трудното – извел е отбора начело, при това с натрупан огромен аванс.

Но остава най-важното в една гонка по издръжливост – да се стигне до успешен финал. В последните 3-4 стинта шансът за класиране в топ 20 и победа в класа се затвърждава. А колегите на Павел успяват да съхранят позицията в колоната.

Павел Лефтеров
Павел Лефтеров

„Това беше със сигурност най-тежкото състезание, в което съм участвал, каза Лефтеров след финала“. „Никой от отбора не допусна грешка по време на дългата надпревара.“

Специални благодарности на всички от Racing Engineers, TKL Motorsport, Giti Tires – Global, Giti Tire Deutschland и Audi Sport за доверието и подкрепата както и на съотборниците ми – Bernhard Henzel, Frank Schmickler и Rahel Frey! Имахме малко време да празнуваме с екипа, не сме и говорили за бъдещи планове. Но целта май е ясна – Льо Ман.“