Тиери Нювил смята, че му е нужна още малко мощност, за да се бори с пилотите на Фолксваген в световния рали шампионат.
Белгиецът записа един подиум от началото на годината – в Швеция. Той е трети в класирането след три старта с 35 точки (лидерът Себастиен Ожие е с 81). Тиери се състезава за втора година с Хюндай.
В третия кръг от тазгодишния шампионат – рали Мексико – автомобилът му i20 WRC бе с модификации по двигателя, благодарение на които имаше известно повишаване на мощността. Нювил спечели четири отсечки в надпреварата и се класира трети в пауърстейджа. След финала обаче Тиери посочи, че промените – макар и стъпка в правилната посока – не са достатъчни, за да може да се бори с Фолксваген-ите.
„Развитието е положително и имаме известно подобрение, но то всъщност не помага кой знае колко. Липсват ни може би още 15 к.с., така че ни предстои доста работа”, обясни Нювил пред wrc.com.
Той допълни, че когато мощността не е от първостепенно значение като в Мексико например, колата на Хюндай е наистина бърза: „Там се случи точно това през първия ден. Вървим добре и на отсечки с повече завои. Но в останалата част от маршрута е много трудно да даваме същите времена като Ожие. Той ни победи с 5,8 сек в пауърстейджа и това показва колко далеч сме от темпото му.”
Хюндай подготвя нова версия на i20 WRC, която ще е с нов двигател и ще излезе в състезание по-късно през сезона. Нювил заяви, че до появата й ще си поставя реалистични цели. Според него подиум в Аржентина е постижим. „Всичко друго ще е трудно, тъй като би наложило поемането на прекалено много рискове. Трябва да завършвам”, допълни белгиецът.