Керванът на световния шампионат MotoGP се събира вече на пистата Лосаил в Катар за началото на новия сезон 2015. След месеци в очакване на първия кръг, по време на тестовете се появиха някои изненади.
Една от тях са Ducati, които се върнаха отново в играта с конкурентна машина за 2015 г. Разработеният от Луиджи Дал Ина мотоциклет Desmosedici GP15, доминира на последните предсезонни тестове на Лосаил. Новият байк не само е бърз, но вече няма и проблема с недозавиването, който измъчваше предишните мотори. Когато машината GP15 дебютира на вторите тестове на Сепанг, показа на какво е способна. Сега трябва да видим какво може на състезателната дистанция под прожекторите на пистата Лосаил в ръцете на двамата пилоти на Ducati Team – Андреа Довицозо и Андреа Яноне.
Suzuki се върна в MotoGP с изцяло нов заводски отбор, наречен Suzuki Ecstar Team. Пилоти са опитния Алекс Еспаргаро и новакът в класа Маверик Винялес. Те разработват новата машина GSX-RR от миналата година и вече са доста конкурентни. Отборът има доста голям потенциал да доразвие мотоциклета през сезона.
Другият тим, който се завърна на пистата е Aprilia. Те се влизат в MotoGP година преди предвиденото, за да имат тест, дълъг повече от един сезон през 2015 г. За това време опитни пилоти като Алваро Баутиста и Марко Меландри ще имат възможност да разработват байка RS-GP, та да бъде конкурентен през 2016 г.
Звездата на Repsol Honda Марк Маркес ще се бори още от първия старт за защита на шампионската си титла за трети пореден сезон. В последните две години той спечели две корони и счупи куп рекорди. Младият испанец вярва, че сериозната конкуренция за титлата идва не от Ducati, а от съотборника му Дани Педроса и екипа на Movistar Yamaha.
Валентино Роси и Хорхе Лоренсо ще се борят за короната на Маркес. Тримата имат общо 11 титли при кралете. Решимост лъха и от целия отбор Movistar Yamaha. Роси е в много по-добра форма в сравнение с миналия сезон, а и направи някои сериозни промени. Съотборникът му Лоренсо завърши сезона брилянтно, след като началото на 2014 г. бе катастрофално. Това го лиши от всякакви шансове за титлата.
Интересна битка предстои и при сателитните отбори, където основни играчи са Кал Кръчлоу от CWM LCR Honda RC213V, Скот Рединг със заводската спецификация на Estrella Galicia 0,0 Marc VDS Racing Honda, двамата пилоти на Monster Tech 3 Yamaha – Брадли Смит и Пол Еспаргаро, а също и Pramac Ducati с Йони Ернандес и Данило Петручи.
В клас Open Карел Абрахам бе на върха в последните предсезонни тестове, но се предвижда интересна битка през този сезон между него и двамата от Drive M7 Aspar Honda RC213V-RS – Ники Хейдън и Юджийн Лавърти. В другите тимове от категорията са Хектор Барбера и Майк ди Мелио от Avintia Ducati, Щефан Брадъл и Лорис Баз от Athina Forward Racing Yamaha. В тази компания е също новакът Джак Милър – втори в шампионата за Moto3 миналата година, който сега кара мотор в Open за CMW LCR Honda. Алекс де Анжелис пък е в Octo Ioda Racing ART.
През 2015 г. броят на състезателите в MotoGP е 25 – с два повече от сезон 2013, когато бяха 23. На стартовата решетка има повече пилоти, които са спечелили Гран При, от когато и да било досега. 12 ездачи са спечелили общо 28 световни титли, а под светлините на пистата Лосаил в Катар ще застанат и четирима новаци – Винялес, Милър, Лавърти и Баз.
Графикът на надпреварата в Катар, който носи името Commercial Bank Grand Prix е различна от всички други. Пилотите дават първата си пресконференция в сряда, а в четвъртък и петък са първите тренировки. В събота са квалификациите, а състезанието е в неделя от 21 ч. българско време.