Фернандо Алонсо заяви, че управлението в неговия Макларън-Хонда MP4-30 е блокирало при катастрофата, която претърпя по време на предсезонните тестове на пистата Каталуния. В данните от колата обаче не е открита причината за това. Според него ударът не е следствие от внезапен порив на вятъра, какъвто бе изводът след първоначалното разследване на екипа му Макларън.
Испанецът каза по време на пресконференцията на Сепанг, че помни цялата ситуация: „Помня инцидента, помня и всичко от следващия ден. В данните от автомобила няма нищо конкретно, което да посочим и да кажем, че точно то е причината за станалото. Но определено имаше проблем с управлението в средата на трети завой. Приближих стената, натиснах спирачките в последния момент, свалих предавките от пета на трета и за съжаление в информацията липсват някои неща. Тук (в Малайзия) има някои нови сензори и други промени. Определени мерки може дори да са излишни, но бяха предприети.”
Алонсо заяви, че не може да се навлиза в подробности при положение, че конкретната причина за инцидента не е ясна. „Това е като проблем, случил се преди 20 години и във Формула 1 не са имали нужната технология, за да го открият. Сигурен съм, че изпускаме нещо в информацията, което след 10 години ще намерим, когато съответната технология е налице”, допълни двукратният световен шампион.
Фернандо бе категоричен, че не изпитва съмнения и няма притеснения преди да се качи отново в болида си. Той заяви, че тимът на Макларън е сменил през изминалите няколко седмици всеки един компонент в колата, за който отборът е имал някакво съмнение. „Вероятно колата ни в момента е най-безопасната от всички! Освен това след последния месец аз съм вероятно най-преглежданията пилот в историята на спорта”, каза още испанецът.
Алонсо отхвърли предположенията, че е имал някакъв медицински проблем, довел до катастрофата на Каталуния. Той обясни, че е загубил съзнание „в линейката или клиниката. Имах нормално, доколкото може да се каже за подобно нещо, мозъчно сътресение. Отидох в болницата в добро състояние. Не помня периода от 2 до 6 в неделя или някъде там заради лекарството, което ти дават преди да те качат в хеликоптера. След това не съм се събудил, (мислейки си), че е 1995 г. или говорейки италиански.”
Испанецът сподели, че всички знаят колко опасен е автомобилният спорт: „Понякога се случват големи инциденти, колата е напълно разрушена. Друг път катастрофираш в нискоскоростен завой и последствията зависят от ъгъла на удара, от много неща. Същото е в ежедневието. Понякога, както си ходиш по улицата, се случва нещо ужасно.”
Според Алонсо голяма част от объркването около инцидента му идва от първоначалните реакции и коментари след станалото. Той каза, че тимът му се е намирал под огромно напрежение да каже нещо и вниманието бе огромно, предвид факта, че тестовете се провеждаха в родината му. Няколко пъти повтори, че има пълно доверие на отбора.
„Щастлив съм да съм тук. Започвам сезона по-късно, отколкото трябваше, но последвах препоръките на лекарите и пропуснах първия старт. Тук, в Малайзия спечелих първия си полпозишън, взех първи подиум, имам три победи с три различни отбора. Тази година ще е трудно да повторим този резултат, но съм готов за уикенда. Не сме в позицията, която искахме. Първите състезания ще като тест сесия за мен. Изкарал съм зад волана към 500 км, колкото други пилоти правят за един ден. Това е голямо предизвикателство в кариерата ми”, сподели още испанецът.
На въпрос дали не съжалява, че си тръгна от Ферари, виждайки в каква форма е Скудерията в началото на новия сезон, Алонсо повтори, че е един много щастлив човек и добави, че сега следва мечтата си.