Тойота №8 с пилоти Казуки Накаджима, Фернандо Алонсо и Себастиан Буеми спечели тазгодишното издание на 24-те часа на Льо Ман. Те оставиха зад себе си другия екипаж на японците с №7. За него караха Майк Конуей, Камуи Кобаяши и Хосе Мария Лопес.
Последните като цяло бяха по-бързи и имаха комфортен аванс от началото на деня, който достигаше над 2 минути. Само 1 час преди края обаче сензор в колата на Лопес показа, че има спукана предна дясна гума. Той трябваше да мине през бокса за смяна на тази гума.
После обаче според екипа на Тойота се оказало, че датчикът е сбъркал и всъщност има спукване на задна дясна. Съответно Лопес намали много темпото и пак мина през бокса за нова смяна. Всичко това обаче коства общо загуба на около 3 минути за Тойота 7 и първото място в общото класиране.
Така Буеми, Накаджима и Алонсо спечелиха за 2-а поредна година прочутото състезание за издръжливост. С това тримата спечелиха и титлата в WEC за сезона.
Трети на 6 обиколки от лидерите остана екипажът на SMP Racing 11 с пилоти Витали Петров, Михаил Альошин и Щофел Вандоорн.
Зад тях се наредиха екипите на Rebellion №1 (Андре Лотерер, Бруно Сена и Нийл Джани) и Rebellion №3 (Томас Лоран, Натанаел Бертон и Густаво Менезес).
На 6-о място в общото класиране и на първо в клас LMP2 на Льо Ман се класира екипът на Signatech с Alpine A470 – Gibson, пилотиран от Никола Лапиер, Андре Неграо и Пиер Тирие. Той се възползва от повреда в стартера на G-Drive с Oreca 07, който водеше убедително, но се наложи престой в бокса от 20 минути.
Това даде шанс на второ място в класа и на 7-о сред всички да завърши екипът на Jakie Chan DC Racing с Oreca 07. Първи в клас GTE Pro стана AF Corse с Ферари 488 GTE EVO. Победител в GTE Am е Keating Motorsports с Форд GT.
#8 @Toyota_Hybrid TS050 wins the 24 Hours of Le Mans for the second time this Super season!
Well done to @alo_oficial, @kazuki_info and @Sebastien_buemi!#WEC #SuperFinale #LeMans24 pic.twitter.com/fEgnzaxiRc— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 16, 2019