Тимът на М-Спорт имаше само три дни да се подготви за рали Сардиния. Механиците на отбора разполагаха с броени часове, за да проверят автомобилите след надпреварата в Португалия. Отборът не прави тестове преди състезанието в Италия, но в екипа са убедени, че Елфин Еванс и Теему Сунинен разполагат с достатъчно добра скорост, за да се борят за силни резултати. Финландецът сменя навигатора си в опит да подобри представянето си. Бившият копилот на Мико Хирвонен Ярмо Лехтинен ще работи със сънародника си през останалата част от сезон 2019 г.
„Искам да благодаря на Марко [Салминен], защото заедно постигнахме много през първата половина от годината”, каза Сунинен.
„Печелехме отсечки, за първи път водихме в рали. Но аз все още се уча и опитът на навигатор като Ярмо ще е наистина важен, ако искам да постигна целите си през останалата част от сезона.”
„Рали Сардиния ми е доста добре познато. Това ще е четвъртото ми участие там и се надявам това да помогне за по-бързото сработване с Ярмо. Нямахме кой знае колко време за подготовка, но ако всичко премине по план, би трябвало да имаме същото темпо като в Португалия. Ще трябва да сме много съсредоточени – не само заради новото партньорство, но и поради това, че ралито е наистина тежко. Трябва да се постараем да нанесем всеки камък в бележките си. Освен това винаги е страшно горещо – необходимо е да се храним правилно и да пием достатъчно вода, за да запазим енергийното си ниво високо.”
50-годишният Ярмо Лехтинен има 169 старта във WRC и 15 победи заедно с Хирвонен
From Rally Sardegna onwards I will compete with a very experienced co-driver Jarmo Lehtinen. I am positive that his experience counts when we head to the challenges in this rally and eventually towards rest of the #WRC season 2019! Welcome onboard, Jarmo! pic.twitter.com/19ozJTo1FC
— Teemu Suninen Racing (@TeemuSuninenRac) June 10, 2019
Recce time in @Rally_d_Italia – beautiful and warm as always. Now getting used to third different voice in seven months. Stages are nice but here you need to be clever as well to not to break the car. @MSportLtd #WRC pic.twitter.com/O2EjZ8jTxh
— Teemu Suninen Racing (@TeemuSuninenRac) June 11, 2019
Рали Сардиния има специално значение за съекипника на Сунинен Елфин Еванс. Той дебютира зад волана на WRC автомобил в Италия през 2013 г. Най-добрият му резултат там е четвърто място през 2015-та.
„Мисля, че всеки пилот помни къде за пръв път е карал WRC кола. Поради тази причина Сардиния винаги ще е специално място за мен. Самото рали не е леко, но след като си бил там няколко пъти, се научаваш да цениш предизвикателствата на отсечките”, обясни уелсецът.
Еванс допълни, че целта му в Италия ще е да се качи на подиума
Шефът на М-Спорт Ричард Милнър отбеляза светкавичната работа на екипа между ралитата в Португалия и Италия.
„Момчетата се трудиха по нощите, но всичко бе готово навреме за отпътуване в петък! Механиците ни са отлични специалисти и си свършиха работата, която на няколко бе поощрявана с отскачане до близкия магазин за пай”, сподели Милнър.
„Иначе Фиеста-та има добро представяне в Сардиния. През 2017 г. спечелихме тук с От [Танак], миналия сезон Себ [Ожие] изтърва победата за 0,7 сек. Елфин и Теему имат опит, знаят какво е необходимо за силен резултат в това рали.”