Едно спиране в бокса е най-бързата стратегия за Гран при на Канада. Специалистите на доставчика на гуми Пирели отбелязват, че има вариант и с два бокса. Пилотите на Ферари и Мерцедес ще стартират в надпреварата на пистата Жил Вилньов с медиум. Те използваха средните по твърдост гуми, за да преодолеят Q2. Себастиан Фетел спечели полпозишъна, но най-добрата обиколка с медиум бе на Люис Хамилтън.
Стратегията с 1 бокс има два възможни варианта
На теория най-бързият е старт с медиум и смяна с хард след 35-40 обиколки. Алтернативата, която е и малко по-бавна, е потегляне със софт и след 5-8 обиколки слагане на най-твърдата смес.
#CanadianGP strategy: a one-stopper is fastest for the 70-lap race, but there are different options. The quickest way is to start on the medium tyre and then switch to hard after 35-40 laps. (1/3)
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) June 8, 2019
#CanadianGP strategy: the alternative strategy – which is a bit slower – is to start on the soft tyre and then go to the hard after five to eight laps. This obviously commits to an early stop though. (2/3)
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) June 8, 2019
#CanadianGP strategy: a two-stopper is definitely slowest on paper. The optimal two-stopper would be to start on the soft tyre, switch to medium after five laps, do 32 laps on those, then take another set of mediums to the end. (3/3)
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) June 8, 2019
Очаква се по време на надпреварата на пистата в Монреал да е още по-топло, отколкото бе в квалификацията
В събота температурата на пистата достигна почти 50 градуса. При това положение ключов фактор за стратегиите ще е износването на по-меките гуми. То би могло да принуди някои пилоти да направят къси серии или дори да изберат две спирания в бокса. Оптималният вариант с 2 питстопа е старт със софт, смяна с медиум след около 5 тура, стинт от 32 обиколки с тях и накрая още един комплект от средната по твърдост смес.
Шансът за излизане на кола за сигурност е 60%.
„Квалификацията не беше съвсем гладка заради прекъсването в края на Q2, което повлия на доста пилоти. Този сегмент бе стратегически важен, тъй като Ферари и Мерцедес го преодоляха с медиум. Очакваме да е топло по време на надпреварата, така че справянето с износването на софт и средните по твърдост гуми ще е много важно”, коментира спортният шеф на Пирели Марио Изола.