Деветкратният световен шампион Валентино Роси от екипа на Movistar Yamaha отново доказа колко велик боец е на пистата. Той спечели първото състезание за сезон 2015 при кралете за Гран При на Катар, след невероятна битка с Андреа Довициозо с Ducati.
Войната на пистата бе между пилотите на Yamaha и Ducati започна веднага след старта. Довициозо статира от първа позиция, следван от Яноне, а след това от съотборника на Роси – Хорхе Лоренсо. Драмата за стартиралите от първа редица пилоти на Repsol Honda – Дани Педроса и световния шампион Марк Маркес започна веднага. Маркес попадна в трафик, нахправи грешка и излезе извън трасето още на първия завой от първата обиколка. Все пак се върна се на пистата, но последен. Дани Педроса потъна назад в класирането – 7-и.
В същото време Довициозо бе лидер, Лоренсо изпревари Яноне, а след тях беше Пол Еспаргаро. Основният дуел бе между Довицозо и Лоренсо. Двамата се изпреварваха, докато от по-задна позиция – 8-а, напред започна своя щурм Роси. Маркес също започна да се придвижва напред, като за два тура стигна до 8-о място. В битката за първото място дейно се включи и Яноне, като помагаше на своя съотборник. Скоро към тримата се прикрепи и Роси. Битката между завоздските пилоти на Yamaha и Ducati стана още по-сериозна. Зад тях Маркес догони Педроса, изпревари го и се залепи зад Валентино. Доктора от своя страна изобщо не се примири с мисълта, че може да играе за подиума, а търсеше победата. Освен това и гумите му бяха доста по-добресъхранени, защото изпревари Яноне, после Лоренсо и се лепна за Довициозо. Така двамата започнаха своя жесток дуел в последните обиколки. Роси имаше предимство пред Довициозо в бавната част на пистата, като доказа съвършената маневреност на YZR–M1. От своя страна Довициозо показа колко висока скорост има новия GP15 на правата пред трибуните. Там Дови използва предимството на скоростта на Ducati, за да си върне позицията на правата в предпоследния тур. Андреа обаче бе твърде бърз, отвори повече първия завой и Роси си върна позицията на втория. На последния тур 36-годишният пилот показа защо му викат Доктора. С хирургическа точност той държеше идеалната линия в бавната част на пистата, за да не отвори пролука на сънародника си да го атакува и успя да задържи на разстояние Довицозо и неговото Ducati. Така Роси започна сезона с победа, която е 109-а в кариерата му. Третото място на Яноне доказа още веднъж, че Ducati не са бъзи само на квалификациите с меките гуми, но и имат възможност да се борят за победата по цялата състезателна дистанция.
Лоренсо накрая остана без сцепление на мотора си и завърши 4-и, а след него бяха двамата от Honda – Марк Маркес и Дани Педроса. Много силно каране направи Кал Кръчлоу, който бе 7-и, но е първи от сателитните пилоти с байка CWM LCR Honda. Зад него бяха двамата от Monster Yamaha Tech 3 Брадли Смит и Пол Еспаргаро, а 10-и бе Йони Ернандес Pramac Racing. След него бе Алекс Еспаргаро, който е най-добре класиралият се пилот на Suzuki. Хектор Барбера (Avintia Racing) бе най-бъдзият в клас Open – 15-и.