Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Аривабене: Без Ферари Формула 1 би загубила поне 60-70% от пазарната си...

Аривабене: Без Ферари Формула 1 би загубила поне 60-70% от пазарната си стойност

21
0

Ферари и Формула 1 са неразделни от десетилетия. Ако зависи от Маурицио Аривабене това трябва да остане така и за в бъдеще, но новият тим шеф на Скудерията е напълно наясно, че това наследство е не само задължение, но и начин за притискане. Именно заради това Ферари получават повече пари от търговските права (повече подробности за това, как схемата на разпределение на приходите води до проблеми в спорта може да разберете в новия 181 брой на списание ClubS1, което излиза на пазара в началото на месец април). Аривабене е убеден, че Ферари се нуждае от Формула 1 точно толкова, колкото и Формула 1 от Ферари.

„Спортът ще загуби 60 до 70% от стойността си без Ферари“, обяснява тим шефът на Скудерията пред немския сайт Motorsport-Total.com. Още в началото на годината Аривабене заяви, че би му било много интересно, колко хора биха ходили на състезания от Гран при, ако Ферари не участват.

„От моя опит мога да заявя, че дори и извън Италия 60-70% от развяваните знамена са червени. Затова Ферари имат тази стойност, която не може да се сравни с тези на останалите отбори.“

Според него всеки се доказва в борбата си срещу Ферари и Мерцедес не правят изключение.

„Те побеждават, през изминалата година спечелиха моето уважение, но титлата световен шампион няма стойност, ако не е спечелена побеждавайки Ферари.“

По този начин Аривабене явно иска да оправдае привилегиите, които отборът му има и от които се оплакват не малка част от останалите тимове.

„Лично аз не бих могъл да си представя Формула 1 без Ферари. Това, че Скудерията отново заема централна роля е благодарение на ангажимента на г-н Маркионе. Когато той не е зает с работа, е един истински фен на Ферари. За мен бе истинска, приятна изненада да открия неговата страст и отдаденост към отбора.“

Президентът на концерна ФИАТ-Крайслер е част от Стратегическата група и от комисията към ФИА за Формула 1. Именно той бе двигателят на последните грандиозни персонални промени в Скудерията.