Случаят с отнемането на лиценза на БФАС е стигнал и до парламента. Това обяви многократният рали шампион на България Крум Дончев в съобщение до медиите.
На 28 май се състоя протест пред Министерски съвет, като причина бе недоволството срещу отнемането на лиценза на Българската федерация по автомобилен спорт (БФАС) с дата 19 април. Протестът беше втори по рода си след този на 25 април.
Сред пилотите на протеста на 28 май бяха Юлиян Телийски, Стефан Стоев, Любен Каменов, Иван Влъчков, Димитър Илиев, Николай Златков, Александър Димитров-Пъчката, Крум Дончев. В подкрепа на федерацията присъства и бившият председател Радослав Козлеков.
Част от мотивите, провокирали протеста, бяха липсата на логична аргументация за отнемането на лиценза на БФАС. И даването на лиценз на новосформираната АФБ (Автомобилна федерация на България) на Камен Михайлов, която е организация без история в спорта.
„Спортният дебат трябва да остане при хората, които работят и живеят в спорта – там, където е неговата фактическа и оперативна история“, каза Дончев в съобщението.
„Министърът на младежта и спорта най-вероятно е подведен, след което взима решение за отнемане на лиценза на федерацията. Това води и до грешни действия от страна на народни представители. Вярвам, че всеки държавник трябва да бъде обективен и честен, и да работи за националния интерес.“
Според Дончев протестът няма да постигне целта си, ако не бъде подкрепен с реални действия. По този повод са входирани въпроси в парламента, които да бъдат официално зададени към Министъра на младежта и спорта от председателя на съвета по спорт към БСП – Иван Ченчев, по време на парламентарния контрол.
Питанията ще бъдат за легитимността на действията на министъра. И дали те намират своето правно отражение в Закона за физическото възпитание и спорта. Както и по отношение на внесените предложения за промяна на самия закон.
Дончев е на мнение, че е необходима обективна управленска воля за подкрепа на автомобилния спорт, донесъл толкова слава на България. „Само така ще имаме шанс да вдигнем нивото на българския автомобилен спорт, а и на спорта като цяло“, завърши Крум.