След като Ферари успя да прекъсне серията на Мерцедес и да спечели второто състезание за годината, бившият отбор на победителя Себастиян Фетел продължава да критикува правилата за двигателите. Не само това, от Ред Бул критикуват доминацията на Мерцедес, както и собствените си партньори от Рено.
„Случилото се в Малайзия е резултат на това, че те просто са свършили по-добра работа“, обяснява д-р Хелмут Марко пред ServusTV. „И въпреки това те продължават да са далеч от Мерцедес.
Вече не говорим единствено и само за двигател, вече говорим за задвижваща система. Това означава, че освен мотор с вътрешно горене имаме и още две хибридни системи. Съвместното развитие на тези три агрегата прави задачата много по-сложна.
Оплакванията са оправдани, защото регламентът позволява само определени промени. Ако концепцията ти е грешна, тогава ще е много, много трудно да промениш нещата. Нещата при Рено стоят точно така. Или пък при Хонда. Виждате, как една фирма, която е сред водещите производители по отношение на хибридните технологии има сериозни проблеми.“
Според Марко не малка част от намаляването на зрителите в спорта се дължи и на сложните правила за двигателите./
„Дали се нуждаем във Формула 1 от подобни двигатели? Ако питате зрителите, сигурно ще получите отрицателен отговор. Между 2013 и 2014 г. имаше намаление с 25% на хората, наблюдаващи нашия спорт. При сумата изчислена от Австралия 2014 г. и 2015 г. намаляването е даже с 50%.
Това означава, че този пакет, който едва ли някой познава напълно, е прекалено сложен за Формула 1. Ние искаме едни по-мощни двигатели, агрегати с по-силен звук и искаме те да струват под €10 млн., а не €20 млн.
Това са неща, които се изискват от мнозинството от отборите. Ако бях на мястото на Мерцедес и аз със зъби и нокти щях да пазя предимството си. Но виждате, как пада броя на зрителите в световен мащаб и че малките отбори изпитват сериозни финансови проблеми. Регламентът е прекалено сложен. Колите също.
Само за да стартирам, ми трябват шест до осем човека. По време на обиколка нашите пилоти получават почти толкова команди. Mode 2, направи това, направи онова. Пилотите трябва да се съсредоточат върху карането, а не върху изпълняването на тези команди. Само така ще може да се види, кой е най-добър в карането и затова то трябва да е по-опростено.“