Във Формула 1 пилотите трябва да са в центъра на вниманието, а не толкова технологиите в спорта, убеден е спортният директор на Пирели Пол Хембри. Той сподели, че му се иска да види състезателите „като крале – звездите, които хората следват”.
„Ще ми се пилотите да станат герои. Феновете искат герой. Търсят икона, човек, след когото да вървят. И искат също така да знаят, че когато даден състезател печели, то това се дължи на него самия. Сега хората седят в бара и гледат как Люис Хамилтън побеждава, мислейки си, че това е страхотно, но и смятайки, че петима други пилоти могат да свършат същата работа с този болид на Мерцедес”, обясни Хембри, цитиран от британския вестник „Гардиан”.
„В НАСКАР пилотът е цар. Дори момчето в дъното на грида е суперзвезда с мултимилионен договор. Състезателят от Формула 1 трябва да се превърне в международна звезда като Дейвид Бекъм. А сега имаме пилоти, неразбиращи защо смяната дизайна на каската за всяко състезание е лоша идея и оплакващи се от последната промяна в това отношение. Всеки познава някои превърнали се в икона оцветявания на шлемове, още от времената на Греъм Хил, на Аертон Сена. Това е част от идентичността на пилота, защото феновете не виждат лицето му, когато е с каска. Така че нареждането да си изберат един дизайн и да го запазят, бе много добро”, каза още той.
Спортният директор на Пирели коментира също така последните обсъждани промени за шампионата. Според него една от добрите идеи е провеждането на квалификация в петък вечер и на спринтова надпревара в събота – „допълнителен продукт, благодарение на който дошлите в този ден на пистата фенове ще могат всъщност да видят нещо, от което има резултат. Не сме ние хората, които трябва да казват какво е нужно да се направи или как да бъде постигнато, но промяна е необходима. На нас (Пирели) ни се иска да видим какъв е планът, тъй като договорът ни изтича. Участваме в бизнеса със забавления. Някои хора се дразнят от това становище, но ако няма интерес, зрителите не гледат, спонсори няма и цикълът се повтаря.”
Хембри повтори, че настоящият бизнес модел във Формула 1 очевидно не работи за всички. Според него е необходимо „някой да тегли чертата и да каже „дотук”. Не можем да изкараме още година, обикаляйки в кръг и търсейки големия компромис.”