Валтери Ботас се опасявал да не остане в дъното на колоната в Гран при на Монако след инцидента с Макс Верстапен в питлейна. Питстопът на пилота на Ред Бул беше по-бърз и холандецът излезе малко пред Валтери. Макс обаче го избута към стената и се стигна до контакт.
В резултат налягането на предна дясна гума на Ботас спадна значително и в тима взеха решение той да влезе за нова смяна на гуми. За щастие обаче гумата не спадна изцяло и Валтери загуби позиция само спрямо Фетел. В крайна сметка Ботас финишира 4-и и бе класиран 3-и след наказанието на Макс.
Can confirm Valtteri had a right front puncture and rim damage after he was pushed into the wall in the pitlane.
The incident is under investigation.
Long race still from here, VB. Let’s get those positions back! ?#MonacoGP #F1 pic.twitter.com/7AIzSPqSw2
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) May 26, 2019
„Това беше ключов момент, който направи състезанието ми по-трудно, обясни Ботас. – По някаква причина пистопът ми беше малко бавен. И Макс излезе до мен в питлейна. Бяхме един до друг.
Аз запазих моята линия на движение, а той сви в дясно. Ударихме се и след това аз закачих стената. Когато разбрах, че гумата не е в ред, си помислих, че ще отида в дъното на колоната. За щастие не загубих много места.”
Ermmm, yep, that’s an unsafe release Red Bull. #F1 pic.twitter.com/GZ6ZVYzGws
— Planet F1 (@Planet_F1) May 26, 2019