Пилотите на Мерцедес, Нико Розберг и Люис Хамилтън, показаха истинското си темпо във втората свободна тренировка и завършиха начело, изпреварвайки съперниците си Кими Райконен и Себастиян Фетел от екипа на Ферари. На пето и шесто място се наредиха Валтери Ботас (Уилямс) и Даниел Рикиардо (Ред Бул), което ясно показваше и разпределението на силите след първия ден от уикенда в Бахрейн
Температура на въздуха в петъчната вечер бе 30 градуса, на асфалта 36 градуса. Фетел и Райконен поведоха още след първите си опити във втората сесия. Времената им бяха значително по-добри от тези в първата свободна тренировка, което до голяма степен се дължеше и на подобряването на условията на пистата.
Това доказаха и пилотите на Мерцедес. Още след първата си бърза обиколка Хамилтън излезе начело с 0,1 сек пред Фетел. Розберг от своя страна имаше проблем с баланса на спирачките, което се изрази в прекалено късно спиране за 11-и завой. Освен това германецът явно не виждаше добре и дисплея на волана, заради което попита рейс инженерът си как може да промени яркостта му.
Лошият късмет за Дженсън Бътън пък продължи. Още при първия си опит за бърза обиколка той отново получи проблем, заради което спря на 11-и завой.
Проблеми имаше и за Макс Верстапен, който се оплака от липса на мощност при първото си излизане на пистата. Това означаваше загуба на време и за него, след като механиците се заеха да открият причините за проблема му.
Около половин час след началото на втората сесия пилотите започнаха изпитанията на меките гуми. Разликата между двата типа (медиум и меки) изглеждаше доста сериозна, след като Кими Райконен подобри с две секунди своето време от началото на сесията, постигнато разбира се с карани по-твърди. Времето му бе по-добро и от това на първия до този момент Хамилтън с 1,2 сек. Фетел също подобри значително времето си с по-мекия тип, постигайки второ време на 0,1 сек зад Райконен.
Хамилтън подобри времето на Райконен с 0,4 сек при първия си опит с меките гуми, въпреки блокиране на гумите в осми завой. Загубата на време стана ясна веднага, след като Розберг успя да подобри много скоро времето на своя съотборник с резултат 1:34.647 мин.
Валтери Ботас се нареди на пето място след своя опит с меките гуми, докато неговият съотборник Фелипе Маса остана едва осми зад Малдонадо и Насър.
След тези първи опити пилотите започнаха дългите серии от обиколки, за да сравнят износването на двата типа гуми. В Мерцедес Хамилтън излезе с медиум гуми, докато Розберг продължи с меките.
И докато световните шампиони разделиха стратегията си за подготовка за неделната надпревара, във Ферари изпратиха и двамата си пилоти на пистата с по-твърдите гуми.
Механиците на Макларън успяха да решат проблемите в колата на Бътън около 40 минути преди края на сесията, което му позволи да започне все пак някаква подготовка за състезанието. След като в първата тренировка получи повреда в хибридната система още в първия си опит за бърза обиколка за британеца щеше да е много неприятно да пропусне и втората.
Розберг даваше времена от 1:39.4-1:39.6 мин. с меките гуми, докато неговият съотборник с твърдите бе с около секунда по-бавен в дългата си серия от обиколки, като времената му бяха значително по-константни от тези на германеца, който явно даваше време на гумите си да „почиват“, за да не ги износи прекалено бързо.
Интересното бе, че след като сложи меките гуми, времената на Фетел бяха по-добри и по-константни от тези на Розберг, но от това бе трудно да се правят крайни заключения, защото не се знаеше по какви програми и с колко гориво работят двамата.
Сесията бе спряна за кратко 10 минути преди края след като сложилият медиум гуми Себастиян Фетел не успя да спре при влизането в първи завой след излизането си от бокса и предното му крило бе закачено от Серхио Перес с Форс Индия. Фетел обясни по тим радиото, че е имал проблем със спирачките и колата изведнъж спряла да намалява скоростта, след като пилотът почувствал, че нещо отпред в ляво се счупило.
Темпото на Уилямс показваше, че отборът отново ще бъде трета сила в Бахрейн след Мерцедес и Ферари, а Ред Бул изглеждаха като най-близкият преследвач на отбора на сър Франк.
Нико Розберг бе привикан в бокса, след като нещо в телеметрията на неговия болид се стори притеснително за рейс инженера му.