Пилотът на Team Suzuki Ecstar – Алекс Еспаргаро показа колко конкурентен е новият мотоциклет Suzuki GSX-RR. Той оглави класирането в първия тренировъчен ден на пистата Термас де Рио Ондо за Гран При на Аржентина.
Пистата с дължина 4,8 км за втори път е домакин на кръг от шампионата и миналата година надпреварата бе спечелена от Марк Маркес. Днес имаше две свободни тренировки, а утре има още една преди квалификацията.
В първата свободна тренировка – FP1, мотор на Suzuki оглави сесия от MotoGP за първи път от 2011 г., когато Алваро Баутиста даде най-добро време на FP2 във Валенсия. Алекс Еспаргаро даде най-добро време в сутрешната сесия. Той поднесе изненада на всички, защото заводските и сателитните отбори използваха само един комплект гуми, за да почистят прахта от пистата и не се задълбочиха в постигането на добри времена в бързи летящи обиколки.
Нивото на сцепление се подобри значително на FP2 и всички дадоха по-добри времена следобед, въпреки че десет минути по време на сесията валя дъжд. Той обаче бе кратък и стана причина само за кратко забавяне на излизането на пилотите. След дъжда, почти всички пилоти излязоха с нов комплект гуми, за да се опитат да дадат добро време в летяща обиколка. Затова всички смятаха, че със сигурност Маркес ще се върне на върха на класирането? Но не бе съвсем така!
Изненадващо най-бърз бе Алекс Еспаргаро от Team Suzuki Ecstar, който повтори подвига си от сутринта, с което доказва, че темпото от FP1 не е било случайно. Той завърши на върха с време 1:38.776. Още по-впечатляващ бе фактът, че той успя да счупи рекорда на пистата на Дани Педроса от състезанието през 2014 г., въпреки че той бе все още със секунда по-бавен от рекорда за обиколка на Маркес. Все пак денят ще остане паметен за завърналия се заводски отбор на Suzuki.
Андреа Яноне от Ducati Team изостана на 0.535 сек. – втори, с новия GP15 и още веднъж демонстрира колко конкурентни са мотоциклетите Desmosedici на италианския тим на новата писта. Марк Маркес бе трети на 0.560 сек. за екипа на Repsol Honda, където засега нямат реален отговор на Еспаргаро и машината на Suzuki.
Пилотът от сателитния CWM LCR – Кал Кръчлоу завърши на 0.627 сек. 4-и и още веднъж показа, че се надява на по-.челно място на състезанието. Вторият мотоциклет GP15 на Андреа Довициозо остана на 0.658 сек., като финишира 5-и на много малка разлика от машината Movistar Yamaha на Хорхе Лоренсо – на 0.687 сек., който оформи топ 6. Предварителната трета редица се води от Пол Еспаргаро (Monster Tech 3 Yamaha) – 7-и, следван от Скот Рединг (Estrella Galicia 0,0 Marc VDS Racing Honda) и Валентино Роси, който завърши 9-и на повече от секунда след лидера.