Люис Хамилтън постигна трета победа в четвъртия старт за сезона в Бахрейн. Пилотът на Мерцедес изпревари Кими Райконен от екипа на Ферари и съотборника си Нико Розберг, който явно не успява да оползотвори потенциала на своята кола. Валтери Ботас (Уилямс) пък успя да се справи с натиска на Себастиян Фетел (Ферари) в последните обиколки и да задържи четвъртата позиция.
Останалите места в топ 10 пък заеха Даниел Рикиардо (Ред Бул), Ромен Грожан (Лотус), Серхио Перес (Форс Индия), Данил Квят (Ред Бул) и Фелипе Маса (Уилямс).
Температурата на въздуха малко преди старта на надпреварата бе 26 градуса, а тази на асфалта само 31 градуса.
Маса не успя да потегли в загряващата обиколка, което означаваше, че той ще стартира от бокса заедно с Дженсън Бътън. Проблем в електрическата верига в колата на бразилеца предизвика загубата на много позиции, а повредата на Бътън се оказа непоправима.
Хамилтън направи чудесен старт, а зад него Фетел контрира опит на Розберг да влезе от вътрешната страна на първия завой, като по този начин помогна и на своя съотборник Кими Райконен да спечели позиция спрямо пилота на Мерцедес.
Зад първите четирима Ботас защити позицията си спрямо Рикиардо, а седми се нареди направилия чудесен старт Грожан. Хюлкенберг, Ериксон и Карлос Сайнц попълниха десетката.
В четвъртата обиколка Розберг обаче успя да си върне третата позиция, изпреварвайки Райконен на първия завой. Само четири тура по-късно пък пилотът на Мерцедес успя да изпревари и Фетел, който бе загубил време в предишната обиколка, спирайки прекалено късно за първия завой.
Хамилтън необезпокояван продължаваше да води, увеличавайки постепенно преднината си пред своя съотборник до 5 секунди.
В 14-ата обиколка Фетел първи от пилотите в челото влезе в бокса. След едва 2,4 секунди смяна, той излезе на пистата отново с меките гуми, като идеята бе да се използва темпото им, за да може германецът отново да мине пред Розберг при влизането му в питлейна.
От Мерцедес реагираха моментално и вкараха Розберг в 15-ия тур за смяна на гуми. В същото време през питлейна минаха и намиращите се на пета и шеста позиции Ботас и Рикиардо.
Фетел успя с по-ранното си спиране да излезе пред Розберг. Хамилтън влезе за смяна в 16-ия тур и след леко забавяне се появи на пистата точно в момента, когато зад него съотборникът му атакува колата на Ферари и отново излезе втори.
Райконен продължаваше да е на пистата, движейки се първи на 12 сек пред Хамилтън, Розберг и Фетел.
Финландецът влезе в бокса в 18-ата обиколка и излезе отново четвърти, малко пред Ботас. Двамата бяха с различни смеси, като пилота на Ферари бе с по-твърдите, което даваше предимство на неговия сънародник.
Рикиардо, Грожан, Ериксон, Хюлкенберг и Маса пък допълваха местата в точките.
Отпред разликите оставаха минимални, като Хамилтън бе с малко повече от секунда пред съотборника си, който от своя страна бе на 1,5 сек. пред Фетел. Райконен пък вече бе на повече от 10 секунди зад колегата си в отбора на Ферари.
Хамилтън отново започна да отваря преднина пред Розберг. В 24-ия тур той вече бе с 2 сек пред съотборника си, зад когото Фетел бе със същия пасив. По-новите гуми на колите на Мерцедес им даваха предимство и увеличаването на преднината им пред третия продължи.
В 30-ата обиколка аванса на първия бе 3,7 секунди пред съотборника му Розберг. Толкова бе и разликата между втората кола на Мерцедес до Фетел. Райконен пък продължаваше да настига колегата си в екипа на Ферари и вече бе на 5 секунди зад него.
В 32-ата обиколка Фетел спря отново първи в бокса от пилотите в челото и сложи медиум гуми. Тур по-късно Хамилтън и Ботас също направиха смяна. Пилотът на Мерцедес смени своите меки гуми с медиум.
В 34-ия тур спиране направи и Розберг, които обаче отново излезе зад Фетел, този път с медиум сместа. И както и при първия бокс само след една обиколка пилотът на Мерцедес отново успя да изпревари колата на Ферари, като този път и Фетел помогна, допускайки грешка в последния завой преди старт финалната права. Излизането от пистата явно повреди предното крило на германеца и той отново влезе в бокса, за да го смени в 37-ата обиколка.
Така Фетел излезе на пета позиция зад Ботас и пред Рикиардо, Малдонадо и Грожан.
Отпред пък в 40-ата обиколка Хамилтън изпревари все още ненаправилия втори стоп Райконен, който водеше до този момент. Финландецът направи своя втори стоп в 41-ия тур и излезе с меките гуми, с които трябваше да стигне до финала и да се опита да предизвика Розберг.
Фетел пък бързо се доближаваше до Ботас, благодарение на по-новите си гуми.
Хамилтън продължаваше да води с близо 5 сек пред Розберг, трети на 15 сек зад втората кола на Мерцедес бе Райконен, следван от Ботас и Фетел. Рикиардо, Грожан, Маса, Перес и Квят пък се бореха за последните места в точките.
Седем обиколки преди края позициите оставаха непроменени, но Райконен се приближаваше все повече до Розберг. Въпросът обаче бе, дали гумите му няма да го предадат преди да настигне съперника си.
Фетел така и не успяваше да се справи с Ботас, който бе изключително бърз на правите и това затрудняваше германеца. Прекалено близкото каране зад финландецът пък можеше да доведе до прекомерно износване на гумите на пилота на Ферари.
В другия край на топ 10 Перес и Квят успяха да изпреварят Маса и да се придвижат на осма и девета позиция. В същото време Розберг и Райконен ги настигнаха и след грешка от страна на германеца, пилотът на Ферари излезе на втора позиция обиколка преди края.
Хамилтън спечели без особени проблеми трета победа от четирите старта от началото на сезона, а втори и трети се наредиха Райконен и Розберг. Ботас пък успя да запази четвъртата си позиция пред Фетел. Рикиардо, Грожан, Перес, Квят и Маса заеха останалите места в точките.
Хамилтън увеличи още преднината си в класирането при пилотите, а при конструкторите Мерцедес също продължава да е начело с увеличен аванс.