Завършилият на 5-о място в Гран при на Азербайджан Шарл Льоклер обясни, че не се е опитвал да настига пилотите пред него в края на състезанието, когато вече беше с гумите софт.
Очакваше се пилотът на Ферари да натисне здраво в последните 15-ина обиколки. И да се опита да изпревари Верстапен и Фетел, и да доближи Ботас и Хамилтън. В тима обаче са преценили, че с оглед на изоставането му от над 25 сек това няма как да се случи.
Затова Льоклер е пазил гумите си, за да може в края да направи най-бързата обиколка. Той имаше достатъчно голяма преднина спрямо 6-ия Перес и 3 тура преди края спря за втори път в пита, за да използва и последния си комплект нови гуми софт. С тях той направи много по-добра обиколка от всички останали – 1:43.009 мин.
По-странно обаче беше решението на тима на Ферари да изчака до 35-ата обиколка, за да вкара Шарл в бокса за смяна на гуми. В този момент той вече беше изпреварен от Ботас и Хамилтън. А при връщането си на пистата се озова зад Пиер Гасли.
„Вярвам, че има причина да остана на пистата толкова дълго с тези гуми, заяви Льоклер след финала. – Трябва да погледна данните, преди да коментирам. Защото в тима имат много повече информация, отколкото аз в колата. Усетих, че загубих малко време, след като Валтери, Люис и Себастиан ме изпревариха.”
След това попитах дали има възможност да се върна в челото и от отбора ми казаха, че няма. И затова повече не се опитвах да настигна пилотите отпред. А да съхраня гумите си и да се опитам да направя най-бързата обиколка. В първата част от състезанието с гумите медиум бяхме много силни.”