Въпреки че в спортен план 2014 г. бе успешна за екипа на Уилямс, във финансов нещата изглежда стоят различно. Това става ясно от финансовата справка, която екипът публикува днес. От нея става ясно, че отборът е отбелязал загуба от €48,15 млн. през 2014 г., докато само година преди това е бил на печалба от €16,6 млн. В това число влизат изчисленията не само на отбора от Формула 1, но и на високотехнологичното поделение Williams Advanced Engineering.
Според специалистите тези числа не са изненадващи, защото през миналата година заради новите задвижващи системи разходите са се увеличили значително. Освен това приходите не са били на нивото на предходната година. През 2013 г. Уилямс са отбелязали приход от €182 млн., докато за изминалата те са едва €125,9 млн. Причина за това драстично намаление е структурата за разпределение на приходите от Формула 1. През сезон 2013 екипът зае едва девето място в класирането при конструкторите и съответно 12 месеца по-късно получи значително по-малко възнаграждение спрямо предишните години.
Освен това през 2013 г. венецуелската държавна петролна компания PDVSA плати обезщетение на тима, за да може Пастор Малдонадо да премине в Лотус. Продажбата на отдела Williams Hybrid Power пък също имаше своята роля намаляването на приходите през 2014 г.
За 2015 г. от Уилямс очакват значително по-добри резултати. Преструктурирането на фирмата вече е приключено, а и третото място в класирането при конструкторите от миналата година ще се отрази сериозно върху приходите.
„Финансовите резултати от 2014 г. отразяват слабото представяне в предишните три години, което доведе до намаляване на приходите и отлив на спонсорите“, обяснява изпълнителният директор на отбора Майк О Дрискол. Според него подобреното класиране през миналата година ще има обратния ефект в числата за 2015 г. Освен това този ефект трябва да бъде запазен.
„Нашата цел е, през 2015 г. да консолидираме прогреса от изминалия сезон и да поставим необходимите основи в спортен и финансов план, за да подобряваме постоянно финансовите резултати в следващите години.“
Всъщност загубата на Формула 1 екипа е най-сериозна. Ако се погледне само тя, размерът ѝ е почти €60 млн. Печалбите на Williams Hybrid Power (+ €8 млн.) и на Williams Advanced Engineering (+ €4,8 млн.) са намалили размера ѝ до настоящото ниво.