Пилотът на Ecstar Suzuki Алекс Ринс спечели първата си победа в MotoGP. Той триумфира в Гран при на Америка на пистата в Остин, Тексас. Ринс успя да се пребори с Валентино Роси (Monster Energy Yamaha MotoGP). Кралят на COTA, както наричат Марк Маркес (Repsol Honda), падна и прекъсна серията си от победи.
Ринс донесе първата победа на Suzuki в MotoGP от 2016 г. в Гран При на Великобритания. Преди това обаче лидер бе Маркес.
Той имаше комфортна преднина от първа позиция. За него състезанието свърши на 9-ата обиколка. Маркес загуби контрол на предницата на мотора си при спирането за завой 12. Марк се опита да рестартира своят мотоциклет RC213V, но отпадна от състезанието и загуби перфектния си рекорд на пистата в Остин.
Когато светлините угаснаха, Кал Кръчлоу (LCR Honda Castrol) направи добър старт. Същото стори и Роси, който също се измъкна напред. Маркес бе най-бърз по хълма и двамата се заеха да го преследват. Андреа Довициозо (Mission Winnow Ducati) направи страхотен старт и от 13-и стана 6-и.
Маркес не можа да се измъкне от Роси след първите няколко обиколки. Разликата бе 1,4 сек. Битката бе и за второто място между Роси и Кръчлоу. Джак Милър (Pramac Racing) пък се „захапа“ с Ринс.
Състезанието на Кръчлоу завърши на 6-ата обиколка на завой 11, където британецът падна. Маркес водеше с 3 секунди, когато падна на завой 12.
Въпреки опитите да продължи, за него състезанието завърши. Съотборникът му от Repsol Honda Хорхе Лоренсо също отпадна след две обиколки.
Ринс изпревари Милър за 3-ото място. След това двамата с Роси поведоха битка за първото. Разликата между Доктора и Ринс бе половин секунда. Милър бе на две. Четири тура преди края на завой 7 Ринс направи атаката си. Мина отвътре на Доктора. Ринс дръпна на 0.7 сек, а след това Роси направи грешка на завой 11.
Дали всичко свърши? Не. Роси не се предаде. 40-годишният пилот стопи 0,1 сек. само в първите два сектора, а след това разликата стана 0.3 сек. Но дотук.
Ринс спечели първата си победа в MotoGP и стана първият пилот, който е печелил в Остин в трите класи. Роси за втори пореден път стана втори и взе своя 198-и подиум във висшия клас. Той излезе и 2-и в генералното класиране след Довициозо. Ринс е на 3-о място.
Милър остана на 7.9 сек. и взе първият си подиум с Ducati. Зад него 4-и бе Довициозо и ще пристигне в Европа като лидер в шампионата. Франко Морбидели (Petronas Yamaha SRT) стана 5-и. За него това е най-доброто класиране във висшия клас. Той би сънародника си Данило Петручи (Mission Winnow Ducati), който за трети пореден път е 6-и.
Фабио Куартараро (Petronas Yamaha SRT) бе другият пилот с най-добър резултат във висшия клас – 7-и. Той е и най-добрият новак. Пол Еспаргаро (Red Bull KTM Factory Racing) стана 8-и, като това е най-добрият му резултат, а също е на КТМ за сезона. Испанецът бе с 0,8 сек. по-бърз от шампиона в Moto2 Франческо Багная (Pramac Racing). Топ 10 оформи Такаки Накагами (LCR Honda Idemitsu), най-добре представилият се мотор Honda в Остин.