Макс Верстапен не скри раздразнението си от Себастиан Фетел, който го изпревари преди последните опити в третия сегмент на квалификацията за Гран при на Китай. Още по време на сесията пилотът на Ред Бул изруга по радиото, когато съперникът му от Ферари го задмина. В разместването на трасето и двете коли на Рено минаха пред него.
„Опитвах се да следвам Ферари-то пред мен, стараех се да съм мил. Можех да го изпреваря, но това просто не го правиш по време на квалификация. Този път се случи на мен и изобщо не съм доволен. Но нещата се променят и в някакъв момент се връщат. Дразнещо е, защото можехме да се борим за трета позиция днес”, заяви в коментара си пред телевизиите Верстапен.
The chequered flag is about to fall on Q3 and drivers are lining up their final laps
Bottas leads on a 1:31.563, then
HAM
VET
VER
LEC
GAS
HUL
RIC
MAG
GRO??#ChineseGP ?? #Race1000 pic.twitter.com/FoQXAaFfLC
— Formula 1 (@F1) April 13, 2019
Верстапен бе категоричен, че е водел битка за класиране на втора редица на грида
„Разбира се, ситуацията е друга, след като не можеш да завършиш последната си обиколка. Колата вървеше добре. Темпото ни е на ниво, неделята ще е интересна.”
Верстапен намали, след като Фетел го изпревари, което попречи и на съотборника му Пиер Гасли. Двамата се наредиха съответно пети и шести.
When „you’re just trying to be nice“ and… ?#ChineseGP ?? #Race1000 @Max33Verstappen pic.twitter.com/mGCv0R7BUJ
— Formula 1 (@F1) April 13, 2019
Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер също каза, че според него е било възможно класиране на втора редица на стартовата решетка.
„Имаше известно пререкание за позиции преди началото на обиколката. Макс бе в добра ситуация, когато Себ мина от външната му страна. Той намали и тогава Рено също го изпревари. Жалко, защото мисля, че можехме да сме на втора редица”, обясни Хорнер.
Самият Фетел каза, че за него е било приоритет да направи последен бърз тур и затова е постъпил по този начин
„Очевидно всички насрочиха сериите си за горе-долу едно и също време, така че тръгнахме почти едновременно. Ако се окажеш в края на колоната – както се случи с мен, си в доста трудна ситуация. От тима ми съобщиха, че имам 10 секунди, за да стигна навреме старт-финала за последен бърз тур, трябваше да измисля нещо. Не знам дали другите са получили съобщение, че всички трябва да ускорят, както го сторих аз. Но ако бяха, всички щяхме да успеем. Ясно е, че моят приоритет бе да направя тази обиколка. Изглеждаше като че ли другите не са наясно”, обясни немският пилот на Скудерията.
„Да караш автомобил от Формула 1 е вероятно най-хубавата работа на света, така че всъщност не мога да се оплача”, засмя се Гасли след квалификацията.
„Според мен днешният ден бе сравнително добър. Не съм на 100% доволен от карането си, все още ми бе трудно да управлявам колата. Но шесто място като че ли бе възможният максимум. Трябва да постигна прогрес в отделни области, но сега се чувствам по-добре в болида в сравнение с предишния състезателен уикенд.”
„Стратегията ми бе различна от тази на петимата пилоти пред мен. Знаем, че износването на софт е по-голямо, но на тази писта всичко може да се случи. Видяхме го с Даниел [Рикиардо] миналата година, както и в днешната квалификация, когато преди последните обиколки стана напрегнато.”