Валтери Ботас спечели първата позиция на старта за Гран при на Китай, състезание №1000 от световния шампионат на Формула 1 и трети кръг от първенството за 2019 г. Финландецът изпревари съотборника си в Мерцедес Люис Хамилтън с 0,023 сек. Себастиан Фетел с Ферари остана трети пред съекипника си Шарл Льоклер.
По-малко от час преди старта на сесията от Торо Росо съобщиха, че автомобилът на Алекс Албон е твърде разбит и той няма да участва в квалификацията. Пилотът катастрофира тежко в края на сутрешните съботни изпитания. Той бе прегледан в медицинския център на трасето и освободен. Отборът обаче нямаше достатъчно време, за да поправи колата.
Времето и за квалификацията бе чудесно – почти 21 градуса на въздуха и 37 на пистата.
Unfortunately, due to the extensive damage to the monocoque from his FP3 crash, @alex_albon will not be able to take part in qualifying for the #ChineseGP pic.twitter.com/iqo02Fxklf
— Toro Rosso (@ToroRosso) April 13, 2019
Welcome to qualifying at #ChineseGP! Here are the tyres that we have here and the performance gaps between them so far #Race1000 pic.twitter.com/guMMJMJu2C
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) April 13, 2019
Пилотите на Уилямс бяха първи на пистата в Q1
Те бяха напълно необезпокоявани по време на първата си квалификационна серия. След това на трасето се появиха Себастиан Фетел и Шарл Льоклер. Ферари започна работа със софт. Състезателите на Мерцедес също излязоха с най-мекия тип гуми.
1:34.069 мин бе постижението на Льоклер. Фетел го подобри с 0,512 сек. Хамилтън бе още по-бърз и изпревари Ферари-тата, но секунди по-късно Ботас свали 0,457 сек от неговото време. Така финландецът оглави подреждането пред съотборника си и Макс Верстапен, който бе на 0,616 сек и даде рекорден среден сектор. Фетел бе на четвърта позиция, а Льоклер бе изместен чак 10-и.
Льоклер не бе доволен от факта, че попадна в трафик. И той се прибра в бокса заедно с всички останали състезатели преди следващите опити в първия квалификационен сегмент. Те започнаха няколко минути преди карирания флаг. Антонио Джовинаци обаче така и не можа да запише обиколка за време. Той имаше проблеми и в петъчните тренировки, а в Q1 направи два тура и се прибра в бокса.
Giovinazzi is out of qualifying ?
He’d waited in the car during Q1 but was unable to be sent out to set a lap#ChineseGP ?? #Race1000 pic.twitter.com/pqHVwm5aaE
— Formula 1 (@F1) April 13, 2019
Льоклер се доближи на 0,054 сек до Ботас и зае втората позиция. Ланс Строл и пилотите на Уилямс пък останаха в зоната на изпадащите и не продължиха в следващата част от сесията.
With Albon and Giovinazzi unable to set laps, three cars are cut off in Q1
Stroll, Russell and Kubica are eliminated – Norris was the last man through on 1:34.148#ChineseGP ?? #Race1000 pic.twitter.com/ob1eauiYjw
— Formula 1 (@F1) April 13, 2019
Първите минути от Q2 изминаха без никой да се появи на трасето.
След това от Мерцедес решиха да опитат бързи обиколки с медиум
Изборът на Ферари и Верстапен също бе за средната по твърдост смес, предоставена от Пирели за уикенда в Китай.
If you’re wondering what last year’s pole was, it’s 1m31.095s. That was also the lap record (set by #Seb5 @ScuderiaFerrari). #ChineseGP #Fit4F1
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) April 13, 2019
1:32.603 бе времето на Хамилтън, от което Ботас свали 0,875 сек. Фетел се оказа на 0,504 сек от Валтери – бе по-бърз от Люис, който бе изместен и от Льоклер (+0,596). Верстапен също излезе пред англичанина (+0,641). Шестият в подреждането – Пиер Гасли (със софт) – бе на 1,220 сек от постижението на Ботас.
? @ValtteriBottas is the first driver to dip below 1:32
1:31.728 on a medium tyre ?#ChineseGP ?? #Race1000 pic.twitter.com/6XR5Hg2UwS
— Formula 1 (@F1) April 13, 2019
В зоната на изпадащите от битката бяха Серхио Перес, Карлос Сайнц, Кими Райконен, Ландо Норис и Ромен Грожан. През последните 3 минути само Льоклер и Гасли останаха в бокса.
Ботас излезе със софт, последван от Фетел, Верстапен и Хамилтън. Люис излезе пръв с 1:31.637 с медиум.
Само Грожан пък успя да се измъкне и да се класира в Q3 за сметка на Данил Квят. Заедно с пилота на Торо Росо от последната квалификационна битка отпаднаха Перес, Райконен и състезателите на Макларън.
„Загубих мощност на правата”, каза Кими по радиото. От питуола му отговориха, че точно това преглеждат в момента, но все още не знаят какво е станало.
Kimi Raikkonen is out in Q2 ?
Ending a streak of Q3 appearances going back to Hungary in 2016 ?#ChineseGP ?? #Race1000 pic.twitter.com/wc0kguEuld
— Formula 1 (@F1) April 13, 2019
An interesting mix of strategies with @MercedesAMGF1 @ScuderiaFerrari @Max33Verstappen set to start the race on the medium tomorrow. #ChineseGP #Race1000 #Fit4F1
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) April 13, 2019
В Q3 всички вече бяха с меки гуми, Даниел Рикиардо пръв излезе от питлейна, последван и от останалите девет пилоти, класирали се за последния квалификационен сегмент
Австралиецът записа и първото време в тази част на сесията – 1:34.285. Хамилтън подобри това постижение с 2,715 сек преди Ботас да го изпревари със 7 хилядни от секундата! Финландецът бе с рекордни първи и втори сектор. Фетел се нареди трети (+0,438 сек), а Верстапен се вклини между двете Ферари-та. Магнусен и Грожан пък се прибраха в бокса без бърз тур.
При последните опити Хамилтън пръв започна бърза обиколка. Люис записа 1:31.631 сек, Ботас остана най-бърз.
Фетел зае третото място, а Льоклер – четвъртата позиция. Верстапен остана пети пред своя съекипник в Ред Бул Гасли. Рикиардо успя да изпревари Хюлкенберг, а Магнусен и Грожан така и не направиха бърза обиколка в Q3.
Full Classification: Qualifying ⏱️@MercedesAMGF1 lock out the front row ?
And how close at @RenaultF1Team?!? ?#ChineseGP ?? #Race1000 pic.twitter.com/MOpCcbyC8D
— Formula 1 (@F1) April 13, 2019