Джолион Палмър с болид на Лотус завърши с първо време втория и последен ден от тестовете в Барселона. Британецът постигна своя резултат със супер меките гуми на Пирели в края на деня, но остана далеч от постижението на Нико Розберг вчера.
При температура на въздуха от 32 градуса и 48 градуса на асфалта в днешния ден на трасето се появиха предимно млади пилоти. За световните шампиони от Мерцедес кара тяхната надежда Паскал Верлайн. Пиер Гасли, който вчера кара за Торо Росо днес вече бе с болид на Ред Бул. Подобна промяна имаше и за Рафаеле Марсиело, който след като вчера бе в болид на Ферари, днес се появи с кола на Заубер. Естебан Гутиерес замени младата надежда в кокпита на Скудерията, а Алекс Лин замести Фелипе Маса в Уилямс. Естебан Окон кара за Форс Индия, а в Торо Росо и Макларън се появиха основните пилоти Карлос Сайнц и Дженсън Бътън.
Само час след началото на изпитанията сутринта Марсиело забоде колата на Заубер в гумените бариери на трети завой, което предизвика прекратяването на сесията. Младият италианец се размина без особени проблеми, а в екипа на Заубер започнаха основно проучване за причините за инцидента. Три часа след катастрофата Марсиело отново се появи на пистата.
В следобедните часове проблемите бяха със задвижващите системи на Рено. Първо Карлос Сайнц спря на входа на питлейна и трябваше да бъде избутан до бокса на Торо Росо, а след него Пиер Гасли пък остана на изхода на алеята пред гаражите на отборите. Тези инциденти обаче не предизвикаха сериозно забавяне.
Най-прилежният пилот на пистата бе Паскал Верлайн, който направи 137 обиколки за Мерцедес. Постигнатото от него време бе подобрено единствено от Палмър в края на деня. Така Верлайн остана втори, а третото място е за Гасли, който след направените вчера 131 обиколки за Торо Росо, днес трябваше да се задоволи с едва 72 за Ред Бул. Дженсън Бътън се нареди четвърти с направени 100 тура, а пети бе Алекс Лин, който успя да обиколи едва 52 пъти пистата. Естебан Окон (6-и), Гутиерес (7-и със 119 обиколки), Карлос Сайнц (8-и със 126 об.) и Марсиело допълниха останалите места в класирането.
Ред Бул и Ферари тестваха експериментални смеси за Пирели освен обичайните аеро експерименти. В Мерцедес направиха сравнение на използвания от Розберг по време на Гран при на Испания и вчера съединител (който е от миналата година), с този, вграждан в колата през настоящия сезон.
В Мерцедес, Ферари и Макларън използваха отново познатите подобни на решетка датчици пред кутиите на радиаторите, за да проверят работата на новите предни крила и количеството въздух доставян от тях за охлаждането.