Ферари ще запази пакета новости (който въведе през уикенда в Испания) за Гран при на Монако.
Италианският тим разследва след надпреварата на пистата Каталуния липсата на темпо в болидите си. Скудерията очакваше значителен напредък в Испания след въвеждането на доста нови компоненти. Такъв обаче не бе регистриран.
В надпреварата Себастиан Фетел кара с новите части, а Кими Райконен се върна към предишната спецификация. Финландецът не бе доволен от поведението на своя автомобил с новостите, но след финала заяви, че така или иначе е било по-добре със съотборника му да карат различни версии, за да се направи сравнение в рамките на състезателната дистанция.
Анализът на новите части продължи и по време на теста след Гран при на Испания. В крайна сметка във Ферари са стигнали до заключението, че формата им на Каталуния не е била повлияна от аеродинамичните новости. Изпитанията и на трасе, и във фабриката показали, че новите елементи увеличават аеропритискането на колите според предварителните очаквания.
Поради тази причина изводът на Ферари е, недостатъчното темпо в Испания е резултат от липса на механично сцепление и тракшън. Говорител на екипа обясни, че автомобилът на Скудерията натоварва по-леко гумите в сравнение с други болиди и продължи: „Вероятно това ни се отрази негативно в сложните условия на пистата. Имахме проблем да вкараме гумите в точния работен прозорец.”
От Ферари заявиха също така, че уточнението от страна на стюардите на ФИА за налягането на бензина не е изиграло роля за представянето на тима. „Горивната ни система е една и също от Мелбърн насам. И винаги е била проверявана от ФИА”, заяви говорителят на отбора.