Версията на Opel ADAM с трансмисия Easytronic 3.0 притежава индивидуалност и предлага максимално висок комфорт за смяна на предавките, като освен това е изключително икономична.
Малкият лайфстайл модел на Opel дебютира с най-новото поколение aвтоматизирана механична трансмисия на автомобилното изложение в Истанбул в периода 22-31 май. Главното предимство на предлаганата от началото на годината при ADAM 5-степенна трансмисия Easytronic 3.0 е съчетанието от комфорта на автоматичните предавателни кутии и енергийната ефективност на механичните. Благодарение на своя компактен дизайн Easytronic 3.0 е също и по-лека от конвенционалните автоматични трансмисии.
Opel Easytronic 3.0 е автоматизирана механична предавателна кутия, което означава, че е изградена на основата на механична трансмисия с понижена степен на вътрешно триене и оптимизация за употреба в съчетание с по-малки двигатели. В автоматичен режим работата със съединителя и смяната на предавките се поемат от електрохидравличен изпълнителен механизъм. Управляващата електроника на трансмисията автоматично подбира най-икономичната предавка за съответните условия на движение, с което дава възможност за изключително намаляване на разхода на гориво. Хидравличното задвижване и електрохидравличните изпълнителни модули осигуряват идеална, бърза смяна на предавките. Същото важи и за ръчната смяна на предавките в полуавтоматичен режим, при който водачът преминава към по-висока или по-ниска степен с леко избутване напред или издърпване назад на скоростния лост. В съчетание с технологията Start/Stop автоматизираната механична трансмисия спомага за още по-впечатляващо намаляване на разхода, което личи особено ярко в градски условия на движение. В комбинация с 1.4-литровия двигател с атмосферно пълнене и максимална мощност 64 кВт/87 к.с., Easytronic 3.0 води до намаление на разхода на гориво с дo 0.4 литра на 100 километра в смесен цикъл на движение в сравнение с варианта с петстепенна механична трансмисия. Tова е равносилно на снижаване на количеството емисии на CO2 с 10 грама на километър. В тази конфигурация ADAM 1.4 ecoFLEX със система Start/Stop се отличава със среден разход едва 4.7 литра на 100 километра пробег и отделя 109 грама CO2 на километър, което е равносилно на преминаване на модела от германския клас за енергийна ефективност C към клас B.
Трансмисията се отличава и с повишен комфорт на шофиране. Последното поколение на Easytronic впечатлява с намалено време за реакция, което спомага за по-бърза и плавна смяна на предавките. Подобрението в тази насока е осъществено благодарение на използването на нов изпълнителен модул, на по-добри сензорни технологии и електроника за управление, както и на цялостната модернизация на механичната трансмисия, използвана за основа. Инженерите на Opel са разработили и специален нов комплект зъбни колела за автоматизираната трансмисия. Големият диапазон на обхват на предавателните числа на песттепенния комплект зъбни колела води до снижаване на работните обороти на двигателя – например при движение с висока скорост по магистрала, а оттам и до по-приятно ниво на шума в купето. Освен това Easytronic 3.0 предлага и „пълзящ” режим, подобен на този при конвенционалните автоматични трансмисии и изключително удобен при извършване на маневри с ниска скорост.
Съчетанието от най-доброто от двата свята на механичните и автоматичните предавателни кутии вече се предлага на пазара на достъпно допълнение от едва 1035 лева (1740 лв със Start/Stop) над цената на чисто механичната петстепенна трансмисия (препоръчителна от производителя цена с вкл. ДДС за българския пазар).