Яри-Мати Латвала води в рали Португалия след първия ден на надпреварата. Финландският пилот на Фолксваген е с аванс от 11,1 сек пред Крис Мийк (Ситроен Рейсинг). На още почти 5 секунди назад е съотборникът му Андреас Микелсен.
„В началото бях малко по-бавен, но постепенно намерих добър ритъм и след това си позволих да атакувам”, коментира Латвала. „В третата отсечка излязох начело и след това увеличих аванса си. Условията не са леки, по трасето има пясъчни навявания, както и много камъни. Стартовата ми позиция без съмнение помогна.”
And it’s a new stage win in SS7! Leading #rallydeportugal 11.1s ahead of @krismeeke. #happy #sisu #Volkswagen pic.twitter.com/6lzkRVVauH
— Jari-Matti Latvala (@JariMattiWRC) May 22, 2015
Мийк сподели от своя страна, че не е очаквал трасето да се промени толкова много между двете преминавания: „По време на сервиза в средата на деня трябваше да рискуваме въз основа на наличните данни. Можехме да изберем малко по-различни настройки и гуми. Но все пак успяхме да сме доста бързи и постоянни. То се вижда от класирането! По-нататък трябва да поддържаме темпото си.”
Going to be an interesting day tomorrow.. #Focused 💪#Vamos #RallyPortugal #WRC @citroenracing… https://t.co/jg0UZtGcW2
— krismeeke.com (@krismeeke) May 22, 2015
Микелсен заяви, че се радва много на началото на ралито. Той кара през първия ден със скоростта, при която се чувства най-комфортно. Норвежецът не пое рискове, въпреки че вече свикна с новото Поло R WRC.
„Автомобилът реагира точно според очакванията във всяка ситуация и това пасва на стила ми на каране. Втората половина от деня бе по-малко по-трудна, тъй като бяхме свалили колата твърде надолу. Извлякохме максимума от ситуацията и по-предната си стартова позиция”, допълни той.
SS7 (18,73km) time 11.35,2. – Car is working great. Clean stage, no problems. Not pushing the limits, happy with the time.#WRC
— Andreas Mikkelsen (@AMikkelsenRally) May 22, 2015
Четвърти в подреждането е От Танак (М-Спорт, Форд Фиеста RS WRC), който бе много доволен от поведението на колата си и баланса й. След него са Дани Сордо (Хюндай), Себастиен Ожие (Фолксваген), Мадс Остберг (Ситроен Рейсинг), Хейдън Падън (Хюндай), Тиери Нювил (Хюндай), Роберт Кубица.
Lots of dust today @rallydeportugal with @AMikkelsenRally #DoItForTheDrive pic.twitter.com/JREq0jO3k2
— RALLYTHEWORLD.com (@vwrallytheworld) May 22, 2015