Начало Рали Ожие доближи Латвала на по-малко от 10 секунди

Ожие доближи Латвала на по-малко от 10 секунди

25
0

Себастиен Ожие навакса голяма част от изоставането си и доближи съотборника си във Фолксваген Яри-Мати Латвала на 9,5 секунди преди последния ден на рали Португалия. Двукратният световен шампион избра същата комбинация от гуми като финландския си колега и успя да се изкачи с четири места напред.

„Денят имаше както положителни, така и отрицателни моменти за нас”, призна Латвала. „Условията не бяха леки – беше невероятно хлъзгаво. Още в първата отсечка загубих около 5 секунди заради пилотска грешка. Крис Мийк намали много разликата спрямо мен до първия сервиз. Следобед обърнах нещата и успях да се откъсна от него, но това пък Ожие ме притискаше до края на деня и сега ми диша във врата. Битката за победата ще е вълнуваща. Положителното е, че все пак още водя и имам аванс от почти десет секунди.”

Самият Ожие сподели, че с навигатора му Жулиен Инграсиа са рискували всичко и бе доволен от стратегията си с гумите.

„Повече от щастлив съм от позицията ни преди финалната битка. Чувствам, че свършихме перфектна работа. Малко над девет секунди разлика означава, че няма да е лесно да настигнем Яри-Мати, но не е и невъзможно”, допълни двукратният световен шампион.

Мийк ще се бори за последното място на подиума с третия пилот на Фолксваген Андреас Микелсен. Двамата ще стартират в последния ден на ралито с разлика от само 1,1 сек.

„Карах със собственото си темпо, без да се притеснявам за времената на останалите. Целта ми продължава да е да стигна до финала и да спечеля точки. Изкарахме два добри дни, трябва да вървим така до края”, заяви пилотът на Ситроен Рейсинг.

Норвежкият му съперник предпочете да се състезава с различни гуми в сравнение със съекипниците си (4 софт, докато те комбинираха софт и хард). Той каза, че би било страхотно да е на почетната стълбичка, но трябва да мисли за крайния резултат, след като си тръгна от Аржентина с празни ръце.

От Танак (М-Спорт) е на пета позиция, а топ 10 допълват Дани Сордо (Хюндай), Хейдън Падън (Хюндай), Мадс Остберг (Ситроен Рейсинг), Роберт Кубица, Мартин Прокоп.