С всяка изминала година състезанията в Европа намаляват. Причините за това са много, като сред най-значимите са високите такси за приемане на състезание от Гран при, както и сериозните разходи за ремонти и обновяване. Бърни Екълстоун не спира да повтаря, че за него това няма особено значение, защото имало достатъчно държави, желаещи да приемат надпреварите от Формула 1. След като през тази година няма да има Гран при на Германия заради невъзможността да се организира надпревара на Нюрбургринг, мястото на Монца също може да изстине скоро. Шефът на пистата в кралския парк Иван Капели преговаря с Екълстоун за нов договор след като настоящия изтича в края на следващата година.
„За мен Монца остава мястото, на което трябва да се провежда Гран при на Италия“, заявява Маурицио Аривабене (ексклузивно интервю с когото ще може да прочетете в следващия 184 бр. на списание ClubS1). Според него има още няколко писти, които на всяка цена трябва да останат в календара и сред тях изненадващо не е Монако, а Хокенхайм, Спа и Силвърстоун. Това обаче не зависи от него, а от Бърни Екълстоун, който изненадващо изпитва сантиментални чувства към други трасета. Така пред F1 Racing той обяснява, че след Мексико би се радвал и на завръщането на Аржентина в календара.
„Хората там бяха прекрасни и обичаха нашия спорт“, спомня си Екълстоун, за надпревара, която от повече от 20 г. не е в календара, а последният аржентински пилот бе Гастон Мацакан в началото на века. „Хубаво би било ако Франция се завърне – по исторически причини. Но това не е толкова важно, защото ние сме световен, а не европейски шампионат.“