Откакто е създадено в края на 50-те години на миналия век, Мини е нещо много специално. Уникалният малък автомобил на Сър Исигонис печели сърцата с невероятния си дизайн, ефективност, пътно поведение. Мини се превръща в една от иконите на следващото бунтарско десетилетие и е наистина една от най-невероятните коли на всички времена.
Когато BMW купи митичния британски бранд, много внимателно възроди култа към моделите с това кратко име, вече с нови технологии и идеи от един различен свят. В крайна сметка успехът е не по-малко забележителен, но мюнхенци не са от тези, които просто ще прибират някаква печалба за известно време. Те не спряха да инвестират и да развиват марката, която днес е комбинация от уникални характеристики при шофиране, нова поп култура и специфичен, екстровертен и активен начин на живот. Днес Мини обединява в себе си невероятни традиции, статус и премиум иновативни технологии. BMW практически напълно отново обнови гамата в последните месеци и имам възможност да тествам част от моделите както в общ тест, така и самостоятелно с новото Мини Кабрио.
То е много близко до новите гами с 3 и 5 врати и в някаква степен е еманация на нововъведенията. Те включват освежаване на дизайна, модернизация на задвижването, разширяване на стандартното оборудване и предлагат дигитални услуги на MINI Connected, както и допълнителни възможности за индивидуализация. Дизайнът на Мини е трудно да бъде подобрен, но все пак има нова визия с новите LED фарове с Matrix функция за дългите светлини и задните LED светлини с Union-Jack дизайн. Върху капака има ново лого, както и цветове на каросерията и Piano Black Exterieur. Моделите са с нови алуминиеви джанти. Разширена е гамата от кожени тапицерии, интериорни повърхности и Colour Lines.
За клиентите на Мини днес е много важна индивидуализация Yours Customised. Тя дава възможности за избор на десетки елементи в интериора и екстериора. Изборът от лакови покрития и алуминиеви джанти е много голям. Варианти на тапицериите и цветовете в интериора, интериорните лайстни и Colour Lines, както и множеството специфични за Мини опции като корпуси на страничните огледала, допълнителни фарове, декорации на покрива и графични елементи предлагат огромни възможности всяко Мини да се превърне в уникат. Като цяло в гамата са модернизирани двигателите. Те са с повишена ефективност, по-голям работен обем и въртящ момент за MINI One и MINI One First. За мен обаче е забележителна и работата на седемстепенната скоростна кутия Steptronic с два съединителя. Осемстепенна трансмисия Steptronic е за топ версиите.
Когато седне в колата, човек не може да не е впечатлен от серийния мултифункционален волан и радио с 6,5-инчов цветен дисплей, както и USB и Bluetooth интерфейс. Не всички елементи и цветови индикации може да му харесат, но не може да не им обърне внимание. Навигацията е опция и както много други елементи е на топ ниво, както впрочем и всичко в днешните Мини, заради което и цените им са в топ сегмента. Силно впечатлява например прожекцията на логото върху асфалта, когато отварям вечер шофьорската врата. Дори само тази опция е признак за новото ниво, до което е достигнал брандът, защото подобни елементи имат коли като BMW седма серия и S клас.