Ландо Норис с Макларън постигна най-добро време в 5-ия ден от тестовете на отборите от F1 на пистата Каталуня – 1:17.709 мин. Това обаче той стори с меките гуми C4. Освен това британецът на два пъти спря на пистата заради технически проблеми.
Първо той загуби хидравлично налягане в сутрешната сесия и предизвика нейното спиране. Само 20 минути преди края на следобедната пък пилотът на Макларън спря на завой 2.
С второ време за деня завърши Пиер Гасли с Ред Бул. Постижението на французина бе най-впечатляващото – 1:17.715 мин, тъй като бе записано със средните по твърдост гуми C3. Това е най-добрият резултат от началото на изпитанията с тези гуми.
Гасли навъртя и най-много обиколки от всички пилоти за деня – 136. Отборно най-много направиха в Рено – 157. В същото време пилотите на Мерцедес Хамилтън и Ботас навъртяха едва 90 заедно.
В следобедната сесия финландецът спря на пистата на завой 3.
Оказа се, че има проблеми с налягането на маслото. Той пропусна почти всичките 4 часа за подготовка, след като беше сменена задвижващата му система като предпазна мярка. В самия край той все пак излезе, но имаше време да направи само 7 тура.
В сутрешната сесия Хамилтън се концентрира предимно върху дълги серии от обиколки с по-твърдите гуми C2. Затова неговият резултат и този на Ботас бяха далеч от най-добрите.
Трето време за деня даде Ланс Строл от Рейсинг Пойнт, но то се дължеше най-вече на най-меките гуми C5. На 1 десета зад него 4-и се нареди Себастиан Фетел. Германецът постигна солиден резултат с C3.
Неговият съотборник Шарл Льоклер беше с 0.7 сек по-бавен със същите гуми от сутрешната сесия. Но той я завърши само с 29 обиколки. Причината бе, че роденият в Монако пилот дълго време не беше на пистата заради проверки в охладителните системи на болида.
Five days of pre-season testing down, three to go. Here’s how the runners and riders looked at the end of Tuesday #F1testing #Fit4F1 pic.twitter.com/vz5PvZYTT0
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) February 26, 2019