Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Не бях замаян, изтървах колата, обясни катастрофата си Маса

Не бях замаян, изтървах колата, обясни катастрофата си Маса

43
0
Гран при на Абу Даби,Яс Марина

Фелипе Маса заяви, че катастрофата му по време на първата свободна сесия на пистата Спа-Франкоршамп се дължи на негова грешка, а не на замаяност вследствие на здравословния проблем, попречил му да участва в Гран при на Унгария.

Бразилецът изпусна колата си на Малмеди в първия си бърз тур сутринта. Катастрофата наложи смяна на шасито. Според правилата обаче, при такава промяна колата трябва да премине нов технически преглед на следващата сутрин. Това означаваше, че Фелипе няма как да кара във втората сесия.

„Не се чувствах замаян – още от седмицата след Унгария. Така че със сигурност не катастрофирах заради такова нещо. Честно казано, беше просто лош ден. Не очаквах подобен проблем в първата обиколка от сесията. Просто изтървах задницата, докосвайки вътрешния бордюр и не можах да върна колата. Там зоната за сигурност е малка и се ударих. Беше доста сериозен удар. Болидът ми бе напълно потрошен. ФИА не ни позволи да излезем във втората сесия, защото трябва да проверят колата, така че на практика загубихме и двете тренировки. Надявам се да оправим всичко и утре да е различен ден“, коментира Фелипе.

Техническият шеф на Уилямс Пади Лоу обобщи деня с репликата: „Не беше най-добрият петък през годината.“ Той призна, че програмата на екипа пострада сериозно от липсата на Маса, тъй като имаше нов аеродинамичен пакет за изпробване.

„Освен това Фелипе просто имаше нужда от време в болида, след като пропусна Унгария“, продължи Лоу. „С Ланс [Строл] изкарахме доста добра първа сесия, направихме някои аеротестове. Следобед имаше някои изискващи време промени и поради това той успя да направи само серии с малко гориво, като беше в трафик, когато излезе с ултрасофт. После заваля. Поне научихме нещо, но ни предстои много работа.“

Строл бе повикан при стюардите след тренировките заради нерегламентирано използване на гуми. Според Джо Бауер канадецът използвал първия си комплект по-дълго от разрешеното. По принцип екипите получават по един допълнителен комплект гуми на пилот, които се използват през първите 40 минути на първата петъчна сесия, а след това се връщат на Пирели. Екипът бе глобен с 10 000 евро за провинението.

„Не сме в желаната позиция“, коментира самият Строл. „Не успяваме да задържим достатъчно скорост през завоите. Трябва да подобрим преминаването през високоскоростните криви. Имаме същите проблеми като в Австрия и на Силвърстоун. Освен това трябва да поработим върху баланса на болида за утре.“