Трите коли на Порше 919 Hybrid окупираха първите 3 места в първата квалификация от тазгодишното издание на „24-те часа на Льо Ман”. Тимът показа категорично превъзходството си спрямо конкуренцията поне в една бърза обиколка. Болидът с номер 18, пилотиран от Нийл Яни постигна изключителните 3:16,887 мин, което е най-доброто постижение на това трасе от 1989 г. насам. Рекордът пък е 3:14,843 мин отново на болид на Порше – 962C отпреди 30 години.
Другите двама пилоти, които управляват машината, са Ромен Дюма и Марк Лийб. Втори, с 0,880 сек изоставане се нареди болид №17, каран от Берндхард, Уебър и Хартли. Пълната доминация на марката допълниха Хюлкенберг, Бамбер и Танди, които постигнаха 3:19,297 мин.
С доста по-слаби постижения се отличиха фаворитите за победата от Ауди, чиито коли R18 e-tron quattro окупираха следващите три места. Ди Граси, Дювал и Ярвис с машина №8 се наредиха 4-и, но тяхното постижение беше с почти 3 секунди по-слабо от това на най-бързия. Пети и шести останаха болиди №9 и №7, като те бяха с повече от 4 секунди по-бавни от Яни.
Като цяло сесията не протече хич добре за немския тим. Рене Раст с кола 9 се завъртя на завоя Мулсан, докато Трелюе с №7 изпусна колата на шикана Мулсан. В края на сесията той отново имаше проблеми, изпускайки първия шикан.
Седмата и осмата позиция бяха заети от двата хибрида на Тойота TS 040, които изостанаха от най-бързото Порше с повече от 6,5 сек. Най-много разочарова във висшия клас екипът на Нисан с модела GT-R LM Nismo с предноразположен двигател. Най-предно класиралият се болид с №23 се класира едва 12-и с пасив от цели 21,5 сек спрямо първия, като беше изпреварен дори от кола Oreca 05 на екипа KCMG от клас LM P2 (11-и в общото подреждане и първи в своя клас).
Днес вечерта са втората и третата квалификацията, като обаче се очаква над пистата да вали дъжд. А това означава, че времената от снощи могат да се окажат решителни за подреждането на стартовата решетка.
Пълните резултати от квалификацията можете да видите ТУК