Новата кола на Ферари SF90 в момента има поне 0.5 сек аванс на обиколка спрямо Мерцедес. Това заяви спортният директор на Торо Росо Франц Тост. Той се позовава на анализите на неговия тим на реалното темпо на колите от изпитанията на Каталуня към момента.
Пилотите на Скудерията Фетел и Льоклер бяха най-бързи в първите 2 дни от тестовете с новата SF90. А днес Себастиан завърши 4-и, зад Квят с Торо Росо, Райконен с Алфа Ромео и Рикиардо с Рено, които бяха с много по-бързите гуми C5 за първите двама и C4 за Даниел спрямо C3 на германеца.
„Разликата между Ферари и Мерцедес е поне половин секунда, каза Тост. -. Мисля, че даже е повече от това.“ Смята се, че тя идва основно от предното крило на болида на Скудерията. То било изключително ефективно и давало почти същите нива на притискане, както през 2018 г.
„Предните крила сега произвеждат по-малко притискаща сила, каза Волф пред немския Auto Bild. – Но някак си Ферари компенсират това със своето крило. Въпросът е как. В момента те са по-бързи от нас. Но ще е грешно на сляпо да копираме концепцията на друг тим.“
В тази връзка Кристиан Хорнер от Ред Бул каза, че ако това крило бъде поставено на колата на „биковете“, то няма да проработи. Пак според Ауто Билд предимството на Ферари се дължало и на задната част на колата. Тя слизала по-ниско до асфалта при висока скорост.