Екипът на Ферари изпробва джантите с отвори на задните гуми в близост до зоната на захващане на колелото към главината, които Мерцедес ползваше през втората половина на миналия сезон. Това стана днес сутринта по време на днешния 3-и ден от тестовете в Барселона.
Те се превърнаха в много дискусионна тема, след като Сребърните стрели ги използваха в 5 поредни състезания от Гран при на Белгия без проблеми. След това от ФИА обаче обявиха, че статутът им не е напълни изяснен и съперниците може да подадат контестации.
Джантите с отвори имаха функцията да охлаждат по-добре задните гуми, като извеждат по-добре горещия въздух от тях настрани. В Мерцедес имаха проблеми с прегряването на гумите в не малко състезания миналия сезон.
В състезанията в САЩ, Мексико и Бразилия в Мерцедес решиха да не ги използват, за да се подсигурят и да няма протести от страна на конкурентите след финала. След като спечелиха и двете титли, германците ги сложиха отново на колите в Абу Даби.
При Ферари изглежда отворите и каналите около тях са оформени по-агресивно, за да бъдат ефектите от тяхното ползване по-добри.
Ferrari trials Mercedes-style wheel rims https://t.co/dO9DCDUVqh
— Ferrari (@f1_ferrariteam) February 20, 2019