Лукас ди Граси от екипа на Audi Sport спечели едно от най-драматичните състезания в историята на Формула Е. Бразилецът триумфира в еПри на Мексико, 4-и кръг от шампионата, след като изпревари Паскал Верлайн с Mahindra метри преди финала. Ди Граси използва наличието на повече енергия в батерията си.
Заради непозволена маневра sсрещу Лукас по-рано, Верлайн получи 5 секунди наказание и беше класиран 6-и. Така на подиума стъпиха още Антонио Феликс да Коща с BMW Andretti и Едуардо Мортара от екипа на Venturi.
При потеглянето поведе Верлайн от полпозишън, следван от Роуланд, който направи силен старт, спря много късно за първия завой и мина пред Ди Граси. Следваха Себастиан Буеми от Nissan e.dams, Да Коща и Фелипе Маса (Venturi), който загуби 3 позиции. По-назад Пике катастрофира след струпване на много коли на последния шикан.
Бразилецът прелетя над Верн и с висока скорост се разби в предпазните стени. В полета си той удари и Алекс Симс. Това доведе до червен флаг и спиране на състезанието. По колата на Жан-Ерик имаше повреди по колата, както и спукана гума.
Huge crash for @NelsonPiquet involving @JeanEricVergne and @AlexanderSims. All fine but the red flag has been deployed #MexicoCityEPrix pic.twitter.com/nqDIFobITi
— ABB Formula E (@FIAFormulaE) February 16, 2019
След повече от 25 минути надпреварата бе подновена. В челото не настъпиха промени в първите минути.
Начело беше Верлайн, следван от Роуланд, Ди Граси, Буеми и Да Коща. Последният се опита да изпревари Себастиан, но швейцарецът се защити добре.
По-назад лидерът в шампионата Сам Бърд, който стартира последен, бе 16-и. Хосе Мария Лопес и Щофел Вандоорн получиха наказания съответно за използване на повече енергия от разрешеното и активиране на Fanboost-а по-рано от позволеното. Шампионът Верн бе завъртян от Мич Еванс в зоната на стадиона и изостана много назад.
19 мин преди края Ди Граси активира своя Fanboost в опит да мине пред Роуланд. Лукас не успя да го стори. В последните минути при активирането на атакуващите режими Роуланд допусна грешка и Ди Граси го изпревари. Бразилецът в самия край притисна и Верлайн.
Паскал се защитаваше добре, но в последната обиколка Ди Граси го атакува отвътре на завой 3. Германецът, останал с малко енергия, пресече шикана и запази лидерството.
На старт-финала обаче Ди Граси с рискована маневра изпревари съперника си с една кола дължина и спечели. За пресичането на шикана Паскал получи 5 сек наказание. Така втори бе класиран Да Коща, а 3-и Едуардо Мортара.
WHAT JUST HAPPENED!? ?@LucasdiGrassi wins the 2019 CBMM Niobium #MexicoCityEPrix #ABBFormulaE pic.twitter.com/oGgXHlb3pS
— ABB Formula E (@FIAFormulaE) February 16, 2019