Начало BG спорт БФАС: Сезон през 2019 г. ще има

БФАС: Сезон през 2019 г. ще има

453
0

Сезон през 2019 г. в България в различните автомобилни дисциплини ще има. Това обявиха членовете на действащия понастоящем Управителен съвет на БФАС Александър Ковачев, Николай Златков и Иван Шопов на национална среща, проведена в Стара Загора. Председателят на федерацията Владимир Илиев не присъства, за което той поднесе своите извинения в писмено съобщение.

Преди 3 седмици лицензът на федерацията към ФИА (Международната автомобилна федерация) бе отнет от носителя на правата СБА (Съюзът на българските автомобилисти). Това породи много спекулации и тълкувания дали това не означава и отнемане на лиценза на федерация към Министерството на младежта и спорта у нас.

Според членовете на УС за момента няма основания да се смята, че това ще се случи, тъй като по думите им федерацията отговаря на всички изисквания.

„БФАС спазва закона, има лиценз да упражнява дейност у нас, каза Ковачев. – Има подписани споразумения с организаторите на състезанията. Сезон ще има и календарът, който публикувахме вече, не е случаен.”

Иван Шопов, Николай Златков и Александър Ковачев
Иван Шопов, Николай Златков и Александър Ковачев

Шопов уточни, че е възможно промени в датите на календара да има заради предстоящите местни избори в края на октомври.

Според тримата самото отнемане на лиценза от Министерството е сложен и дълъг процес, за който трябва да има достатъчно основания. А такива реално няма. А едно отнемане би довело до нулев сезон у нас.

Единственото нещо, което не изпълнява към момента като изисквания, е липсата на лиценз към ФИА. И в тази връзка БФАС е предприела нужните действия да кандидатства пред международната федерация за такъв още от миналата година.

Самата федерация е взела и необходимите мерки да запознае съответните институции у нас за създалата се ситуация.

Неясен остава въпросът за международните лицензи. Пилотите, които искат да карат в чужбина, трябва да получат такъв от СБА. А те се издават само при наличен лиценз от БФАС.

Според Златков мотивите на СБА и нейният председател Емил Панчев за отнемане на лиценза са неоснователни.

А именно проблемите между сегашното ръководство и новоизбраното на Калоян Станчев. Последният не може да дойде на власт заради 6-те жалби.

Ковачев, който е подал една от жалбите, заяви, че мотивът му да подаде такава е, че проведените избори за УС през април 2018 г. според него са били манипулирани. Като е имало премахване на точка от дневния ред.

Относно новосъздадената Автомобилна федерация на България от Камен Михайлов, според тримата членове на УС това е част от кампания на Михайлов и СБА срещу БФАС. Според тях, тя цели да оказва натиск на сегашното ръководство и да го принуди да се оттегли от управлението. Шопов смята още, че СБА иска да запази лиценза си към ФИА заради наличието на 2-ма нейни представители в централата.

Беше разяснено, че ако в близко бъдеще Калоян Станчев и неговият екип дойдат на власт след като излезе решението на съда относно 6-те жалби, то хора, които членуват в новата федерация на Камен Михайлов, няма да имат право да са членове на УС на Станчев.

Златков обеща, че през новия сезон ще бъде засилен техническия контрол в състезанията за всички дисциплини. На въпрос на председателя на АСК Стара Загора Илия Бояджиев защо рали България Миналата година е проведено с помощта на пари, платени на БФАС от клубовете за лицензите, Николай обясни, че  в ръководството са преценили, че е по-добре все пак състезанието да се състои. Сериозни спонсори на състезанието не са намерени заради промяната на датата и неяснотата около статута на състезанието – дали ще е кръг от Европейския рали трофей или не.