Люис Хамилтън завърши на първа позиция първата тренировка от уикенда в Унгария, а втори се нареди съотборникът му в екипа на Мерцедес, Нико Розберг. Разликата между двамата бе едва 0,1 сек., а трети на 0,6 сек. остана Кими Райконен от екипа на Ферари. Даниел Рикиардо и Данил Квят от отбора на Ред Бул заеха четвърта и пета позиции, а шести остана преследвания от технически проблеми Себастиян Фетел. Тренировката бе спирана на два пъти след тежък инцидент със Серхио Перес от екипа на Форс Индия (след който за щастие мексиканецът се измъкна невредим) и счупване на предното крило на Кими Райконен в края на сесията.
Унгария посрещна Формула 1 с обичайното горещо лятно време. Температурата на въздуха в началото на първата свободна тренировка бе 27 градуса, а тази на асфалта 41 градуса.
След сериозната пауза между състезанията във Великобритания и Унгария заради отпадането на Гран при на Германия за тази година, пилотите изглежда не изгаряха от желание да се върнат отново на работа. Първи със задълженията си се заеха състезателите на Мерцедес, които поведоха в този ранен етап от тренировката. Хамилтън поведе с време значително по-добро от върховото си постижение в същата сесия през миналата година, а зад него се нареди Нико Розберг. Кими Райконен от екипа на Ферари за кратко успя да изпревари германеца, но последния скоро отново си върна втората позиция.
Гран при на Унгария се явява средата на сезона във Формула 1 и последното състезание преди лятната пауза. Именно заради това всички екипи искат да приключат първата половина от сезона с успех. Въпреки това голяма част от нововъведенията в отборите останаха за след лятната почивка.
Няколко дни преди уикенда на Хунгароринг стана ясно, че Хонда ще заложат на промените в двигателя за надпреварата в Белгия. Очакваше се, че след промените в турбокомпресора за Гран при на Канада, в Будапеща ще бъдат изпробвани и модификациите по ДВГ. Още повече, че конфигурацията на пистата в Унгария изглежда подходяща за колите на Макларън. Все пак промените остават за следващия състезателен уикенд, а Бътън и Алонсо ще разчитат на нови агрегати, които обаче са със старата конфигурация.
За разлика от следващите състезания на Спа и Монца, надпреварата в Унгария не е особено взискателна към задвижващите системи, като само в 45% от обиколката се кара на пълна газ. Това даваше надежда на Ред Бул отново да се доближи до подиума след доброто представяне в подобната като характеристика (що се отнася до изобилието от средно бързи и бавни завои) писта в Монако. Рикиардо излезе на трета позиция след първия половин час, но скоро Райконен успя да постигне второ време, показвайки че смята да се бори до край за мястото си в екипа на Ферари за следващия сезон.
Съотборникът на финландеца в екипа на Ферари Себастиян Фетел пък пропусна първата половина от първата свободна тренировка, но постигна шесто време още с първия си опит. Той обаче скоро се оплака от липса достатъчно мощност и се прибра в бокса около половин час преди края на сесията.
Точно в същото време тренировката бе спряна заради тежък инцидент на Серхио Перес след излизането от 11-и завой, който изглежда бе причинен от счупване на окачването на задното дясно колело. Колата се превъртя няколко пъти през таван преди да се спре. Мексиканският пилот на Форс Индия бе откаран за рутинен преглед в медицинския център, след като успя сам да се измъкне от преобърналата се кола и след като съобщи по тим радиото, че е добре.
Сесията бе подновена 15 минути преди изтичането на предвидения за нея час и половина. Квят бе излязъл на четвърта позиция зад Хамилтън, Розберг и Райконен, но пред своя съотборник Даниел Рикиардо, потвърждавайки надеждите на Ред Бул за добро представяне в Будапеща.
Въпреки новото си предно крило, направено по подобие на това на Мерцедес и дало според Пат Саймъндс много добри резултати в аеротунела, колите на Уилямс се представяха доста скромно. Ботас бе девети, а Маса бе едва 14-и.
Розберг успя да се доближи на 0,1 сек до своя съотборник Хамилтън, а Райконен бе трети на половин секунда от най-доброто време. Рикиардо пък бе успял да излезе четвърти, измествайки Квят на пета позиция. Разликата между двамата бе едва 0,010 сек.
Предното крилото на Райконен се откърти без видима причина при излизането от 12-и завой и след като мина под колата му финландецът бе принуден да се прибере в бокса за ремонт. Това доведе и до преждевременния край на първата сесия.
Така Хамилтън завърши начело, следван от Розберг и Райконен, двете коли на Ред Бул, пилотирани от Рикиардо и Квят. Фетел след краткия си предстой на пистата бе шести, а зад него десетката допълниха Сайнц (Торо Росо), Перес (Форс Индия), Ботас и Верстапен (Торо Росо).