Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хонда: Ще подобряваме най-вече двигателя с вътрешно горене

Хонда: Ще подобряваме най-вече двигателя с вътрешно горене

41
0

Точно преди да започне лятната пауза във Ф1 спортният шеф на Хонда Ясухиса Арай даде специално интервю, анализирайки първата половина от сезона за компанията му, която се завърна в спорта като доставчик на задвижващи системи за екипа на Макларън. Въпреки че тимът има големи затруднения и обикновено е в дъното на колоната, японците запазват спокойствие и след състезанието в Унгария се вижда светлина в края на тунела.

 

– Можете ли да резюмирате първата половина от сезон 2015?

– Беше наистина много тежък старт на завръщането ни във Формула 1. Имахме много проблеми, с които да се борим, не само през първите няколко състезателни уикенда, но също така по време на предсезонните тестове. За щастие повечето от трудностите сега са преодолени и можем да се концентрираме върху това да вървим напред. Определено се чувстваме по-позитивно настроени за втората половина от сезона.

 

 – В кои области по-специално имахте проблеми?

– Вярваме, че нашата компактна задвижваща система ще се утвърди като много конкурентноспособна. Знаехме още от началото, че ще причини проблеми с отделянето на топлината. Сега знаем кои области са засегнати и във втората половина от сезона ще сложим нови елементи, за да оправим проблемите и да извадим повече мощност и да подобрим темпото си.

 

– Подценихте ли предизвикателството да се завърнете във Формула 1?

– Очакванията винаги са били много големи заради нашата знаменита история с Макларън. Повечето фенове имат страхотна визия за Макларън и Хонда, останала по наследство. Затова те очакваха от нас да се върнем във Ф1 и да бъдем конкурентни веднага. Очевидно случаят не беше такъв. Спортът се промени в огромна степен от златните дни на Макларън-Хонда. Сегашната технология е много по-усъвършенствана и е трудно да направиш добра състезателна кола. Знаехме, че няма да бъде лесно, но може би не си представяхме, че ще бъде толкова трудно. Със сигурност не съм си представял с какво ще се сблъскаме по отношение на технологията, но имам пълна увереност в посоката, в която се развива нашият двигател. Трябва да създадем нещо радикално, за да бием топтимовете и това е нашата крайна цел – да бъдем най-добрите.

 

 – Коя част от технологиите не е това, което очаквахте?

– Сегашните правила за цялата задвижваща система са много сложни и един малък компонент предизвиква домино ефект към други неща, водещи до проблемите, които видяхме. Ако се опитваш да акумулираш енергия, използвайки MGU-H, това поставя турбото под голямо натоварване. И когато турбото е под напрежение, то не прави това, което се предполага, че трябва да прави. А то е да вкарва повече въздух в двигателя. Това води да по-ниска крайна мощност. Това е резултатът от това един компонент да работи срещу другите, вместо те да работят заедно. Това е от озни тип верижни технически реакции, които водят до спиране на колата. Те бяха определено повече, отколкото пресмятахме и си представяхме. Трудността тук идва от това, че не можеш да изчислиш точно нещата, без да пуснеш колата при истинските условия на пистата.

 

 – Какво очаквате да постигнете през втората половина от сезона?

– Хунгароринг беше малка повратна точка за нас от техническа гледна точка. Уверен съм, че проблемите ни с издръжливостта са зад нас, което означава, че можем да съсредоточим вниманието си към увеличаване на мощността. След лятната пауза планът ни е да пуснем нова спецификация на двигателя, използвайки няколко от оставащите ни 7 токена за развитие.

 

– В кои области ще използвате токените?

– Най-важното за нас е да се концентрираме върху двигателя с вътрешно горене. Сегашните правила изискват висока производителност на двигателя и затова искаме да променим характеристиките му по отношение на дизайна на главата на горивната камера, изпускателната система. Освен това трябва да намалим механичното триене, променяйки агренажната система. Но не всички ъпгрейди ще бъдат налични за Гран при на Белгия. Някои части ще са за там, а други за следващите седмици. Планът ни е да продължим да подобряваме колата състезание след състезание до края на сезона.

 

 – Има ли натиск към вас от членовете на борда на директорите на Хонда да подадете оставка?

– Методът за развитие на Хонда за Формула 1 е много различен. Разбира се нося на раменете си голямо напрежение, особено от страна на феновете, борда на Хонда и колегите ми, но това е напълно нормално. Мисля, че имам всичко, което трябва да се управлява един такъв проект, но не мога да решавам собственото си бъдеще, нито пък това могат да правят медиите или босовете на Макларън. Надявам се да продължа да водя проекта и вярвам, че членовете на борда на Хонда ми имат пълно доверие.

 

 – Вярно ли е, че имате проблеми в отношенията си с Макларън?

– Всяка стъпка в този нов проект беше дискутирана с мениджмънта на Макларън. Всеки ден сме в дискусия. Знаем, че те са под напрежение от спонсорите, но ние си имаме доверие и си помагаме един на друг, за да излезем с добри и иновативни идеи. Като имаме две различни култури, които работят в един отбор, това ни прави по-силни и по-креативни. Имаме много добри взаимоотношения и много добър отбор.имам доверие на всеки един в тима.

 

– Кога ще започнете да се фокусирате към 2016 г.

– Вече сме се фокусирали върху 2016 г., но също така още сме концентрирани към втората половина на този сезон. Ценим 2015 г. също толкова, колкото 2016 г., защото правилата ще останат същите. Това означавам, че можем да развиваме една идея за 2016 и ако работи, можем да я приложим през 2015 г. За жалост ще имаме още наказания в следващите месеци, но също така ще видим големи подобрения по отношението на шасито и задвижващата система. След това ще имаме ъпгрейди за всяко състезание и се надяваме, че ще започнем да се борим за подиуми. Никога няма да спрем да се борим през 2015 г.